Trojaczki Volkswagena na sportowo

Miejskie trojaczki grupy Volkswagena (Seat Mii, Skoda Citigo i Volkswagen Up!) już niebawem doczekają się swoich sportowych odmian. Ich przedsmak możemy podziwiać już dziś

Tutaj znajdziesz więcej informacji o Up! GT

Najnowszym konceptem z tej rodziny jest studyjny Seat Mii FR. Hiszpański maluch został wyposażony w pakiet zmieniający go z poczciwego miejskiego autka w naprawdę rasowo wyglądający samochód. Choć niektóre elementy (szczególnie emblematy FR Line znajdujące się we wnętrzu) wyglądają nieco "festyniarsko", to zderzaki, felgi i wyrazisty czerwony lakier dodają Mii charakteru. Seat nie zdradził, co znajdzie się pod maską przyszłej "FR-ki", ani jakich dokładnie zmian mechanicznych dokona. Odpowiedzi na te pytania warto jednak szukać w bliźniaczym Volkswagenie.

O Volkswagenie Up! GT pisaliśmy już w ubiegłym roku. Na początku 2012 Niemcy dali mu zielone światło. Wówczas ekipa Piston Heads donosiła, że pod maskę mikrusa powędruje 1-litrowy silnik wzmocniony turbosprężarką, która wyciśnie z niego 110 KM. Nie oszukujmy się, w dzisiejszych czasach takie wartości mało kogo przyprawiają o szybsze bicie serca. Biorąc jednak pod uwagę, że Up! waży zaledwie 929 kilogramów, potencjał ten powinien w zupełności wystarczyć do wyjątkowo sprawnego przemieszczania się po mieście, a pomagać w tym będzie sześciostopniowa skrzynia biegów.

W sieci można znaleźć również wizualizacje sportowej odmiany Skody Citigo RS. Na oficjalne zdjęcia usportowionej Czeszki musimy jednak jeszcze poczekać, ale Czesi przygotowują coś jeszcze ciekawszego. Rajdówka bazująca na Citigo będzie jedynie autem pokazowym, ale i tak wzbudzi sporo emocji. 18-calowe felgi, napompowane zderzaki i nadkola, obniżone zawieszenie - to cechy charakterystyczne projektu. Niestety Skoda na razie nie zdradziła, jaka moc będzie drzemała pod maską Citigo Rally.

ZOBACZ TAKŻE:

Ile kosztuje najpopularniejszy samochód w Polsce? Sprawdź

Skoda Citigo z LPG - 100 km za 17 zł

Ile kosztuje Skoda Citigo w polskich salonach? Zobacz

Więcej o:
Copyright © Agora SA