320 tys. zł rabatu na Maybacha

To chyba najwyższy rabat w historii. Maybacha, którego produkcja zakończy się w 2013 roku, można kupić taniej o 100 tys. dolarów

Tak gigantyczna obniżka ceny nie oznacza wcale, że nowego Maybacha 57 można nabyć za bezcen. 376 300 dolarów za bazową wersję to nadal astronomiczna kwota. Jednak nie większa niż ta, którą producent tracił na każdym sprzedanym egzemplarzu. Daimler dokładał do każdego Maybacha pół miliona dolarów.

Łyk historii


Maybachy też się tuninguje

Jest rok 1998 - Vickers sprzedaje należące do niego luksusowe marki: Bentleya i Rolls Royce'a. Volkswagen chce przejąć obie, ale szczególnie zależy mu na Bentleyu ze względu na jego potencjał dochodowy. Walkę o Rollsa wygrywa BMW. Mercedes nie bierze udziału w bitwie, ale ma własną koncepcję rozwoju i wskrzesza nieistniejącą od 40 lat markę Maybach, w której gamie pojawiają się dwa auta oparte na koncepcie z 1997 roku - model 57 i 62. Ich produkcja rusza w 2002 roku.

Samochody są wyposażone we wszystko, a nawet więcej. Luksusowe wnętrza zapewniają maksimum komfortu. Po pewnym czasie w ofercie Maybacha znajdują się wersje oznaczone literą S, które przyspieszają do setki w 4,8 (57) i 4,5 sekundy (62). Później na świat wychodzą specjalne odmiany Landaulet, Guard i Zeppelin. Najwspanialszym samochodem Maybacha jest model Exelero, który powstał na życzenie Fuldy (jeden model na świecie). W ten sposób firma chce promować swoje nowe opony Fulda Exelero. 700-konne, 6-litrowe V12 osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala rozpędzić to bajecznie wyglądające auto do ponad 350 km/h.

Mercedes klasy S
Mercedes klasy S (1979-1991) W126

Wszystkie te zabiegi nie przynoszą jednak rezultatów. W 2010 roku Maybach sprzedaje jedynie 200 samochodów, podczas gdy konkurencyjne Bantleye znalazły 5100 nabywców, a Rollsy 2700. W bieżącym roku obie marki notują ogromne wzrosty wyników sprzedaży (41% - Rolls Royce i 31% Bentley). W związku z tym Daimler nawiązuje współpracę z Aston Martinem, którą jednak szybko kończy, gdyż uznaje, że inwestowanie w niepewną i przynoszącą straty markę jest zbyt ryzykowne.

By dojść do kresu wskrzeszonego Maybacha musimy nieco wybiec w przyszłość. Jest rok 2013 - Mercedes wprowadza S-klasę na wyższy szczebel segmentu aut luksusowych i prezentuje najnowszą odmianę modelu. Wówczas Maybach przestaje istnieć i kolejny raz przechodzi do historii. W miejsce 57 i 62 Niemcy wprowadzają S600 Pullman, który ma być konkurentem m.in. dla Phantoma. Good bye Maybach...

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Urodzinowy Maybach 125!

Maybach 57S Coupe

Samochody: Maybach - ogłoszenia

Więcej o: