Nowy Ford Kuga

Już po czterech latach produkcji Ford zaprezentował zupełnie nową, drugą generację modelu Kuga, który w przyszłości oferowany będzie na wszystkich rynkach

Nowa strategia Forda nosi imię "One Ford". Chodzi o to żeby z każdego niemal Forda zrobić model światowy. Powód? Oszczędności. Różne modele w Europie i USA to większe koszty a na te Ford nie chce sobie pozwolić. Jedyne urozmaicenie to inne nazwy modeli. Kuga w Europie pozostanie Kugą , w USA nazywać się będzie Escape.

Ford wyciśnie 180 KM z 1.0 EcoBoost

Nowy Ford, zbudowany na płycie podłogowej Focusa otrzyma wiele użytecznych detali jak np. sensor automatycznego otwierania tylnej klapy. Wystarczy ruszyć nogą pod tylnym zderzakiem i klapa bagażnika sama wędruje w górę. Do tego dostępne będą wszystkie systemy oferowane w Focusie od monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, systemu zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach czy montowania kamery do rozpoznawania znaków drogowych i wyświetlania ich na desce rozdzielczej. Ford zamontował po raz pierwszy systemy Sync i MyFord. To nośnik danych i system komunikacji, który można sterować się za pomocą głosu. Do nawigacji mówisz po prostu cel swojej podróży a do telefonu osobę z którą chcesz rozmawiać.

Większa o około 10 cm Kuga w bagażniku pomieści się o 82 litry niż do tej pory. 410 litrów może i tak nie jest imponującą wartością, ale wrażenie robi tylna kanapa składająca się po wciśnięciu jednego guzika.

Żadnych niespodzianek pod maską. Podczas premiery pod koniec 2012 roku Kuga otrzyma znany 2 litrowego diesla o mocy 140 albo 163 KM z opcjonalną skrzynią o podwójnym sprzęgle Powershift. Jednostka benzynowa to 1,6 litrowy EcoBoost (175 KM) łączący technologie wtrysku bezpośredniego i turbodoładowania. System napędu na cztery koła będzie elektronicznie sterowany. Ford nazywa ten system "Torque Vectoring".

Martin Śliwa

ZOBACZ TAKŻE:

Ford B-Max w wersji studyjnej | Galeria

Ford Focus RS AD 2015

Ford Kuga - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA