Volkswagen Passat | Karta wozu

Passat to doskonale znany, rynkowy klasyk, wręcz legenda klasy średniej. Samochód, który zawsze wyróżniał się nowoczesną techniką, a ostatnimi laty również estetyką. W przypadku Passata można liczyć też na wysoką jakość wykonania i szeroką gamę silników

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - Moto.pl Producent: Volkswagen
Miejsce produkcji: Niemcy
Okres produkcji: 2010r. -
Generacja: 7

Rankingi

DEKRA: dobry
Euro NCAP:
Thatcham*:

Konkurencja

Ford Mondeo, Toyota Avensis, Opel Insignia

Ogłoszenia

Volkswagen Passat - Autotrader.pl

*ranking kradzieży samochodów

Rynek

Historia Passata jest niezwykle długa i bogata. Ta nazwa w koncernie Volkswagena pojawiła się po raz pierwszy w 1973 r. Kolejne generacje modelu wprowadzano w 1980, 1988, 1993, 1996, 2005 i 2010 r. Obecnie na rynku dostępna jest siódma generacja Passata, w wersjach nadwoziowych sedan 4d i kombi 5d, w dużej mierze bazująca na poprzedniku. Zupełnie nowego Volkswagena klasy średniej, zaprojektowanego na zupełnie innej płycie podłogowej można się spodziewać w 2014 r.

1973 - pierwsza generacja

1980 - druga generacja

1988 - trzecia generacja

1993 - czwarta generacja

1996 - piąta generacja

2005 - szósta generacja

2010 - siódma generacja

2014 - ósma generacja (plany)

Technika

Mocną stroną obecnego Passata są elektroniczne systemy, wspomagające bezpieczeństwo i podnoszące komfort jazdy. Jeden z najważniejszych to układ ACC utrzymujący automatycznie odstęp od poprzedzającego pojazdu w mieście (do 30 km/h). Jeśli odległość między pojazdami robi się zbyt mała samochód zaczyna hamować bez udziału kierowcy. Z kolei automatyczne światła pozwalają na stałe włączyć reflektory drogowe, bowiem w razie potrzeby system automatycznie włączy światła mijania. Rozpoznawanie sutuacji na drodze odbywa się w oparciu o dane ze specjalnej kamery. Passat ma również automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, poprawiającą trakcję w zakrętach, system Lane Assist, sygnalizujący niezamierzoną zmianę pasa ruchu, system Side Assist, ostrzegający diodami w lusterkach bocznych przez pojazdami nadjeżdżającymi z boku, system Park Assist II umożliwiający automatyczne parkowanie oraz system nawigacji rozpoznający znaki drogowe. W Passacie znajdziemy również bi-ksenonowe reflektory oraz szyby boczne z izolacją akustyczną. Klimatyzowane fotele przednie mogą mieć funkcję masażu. Prawdziwym festiwalem technicznej nowoczesności są silniki Passata. Mają bezpośredni wtrysk benzyny, doładowanie (także podwójne), zaawansowane systemy dopalania spalin. Przykładem nowoczesnej technologii są również zautomatyzowane, dwusprzęgłowe przekładnie DSG w wersjach sześcio- lub siedmiobiegowej.

Bezpieczeństwo

Volkswagena Passat poddano niezależnym testom Euro NCAP kilkukrotnie, ostatnio w 2010 r. Do badań skierowano wówczas wersję 1.9 TDI Trendline o masie 1447 kg, wyposażoną w czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz napinacze i ograniczniki naprężenia pasów bezpieczeństwa przy przednich fotelach. Samochód uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek, wykazując 91% ochrony dla osób dorosłych, 77% ochrony dla dzieci i 54% dla pieszych. Ogólny wskaźnik bezpieczeństwa wyniósł 71%.

Zabezpieczenia

Najnowszy Volkswagen Passat w testach organizacji Thatcham otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek w kategorii ochrony przed kradzieżą samochodu (Theft of) i notę czterech gwiazdek na pięć możliwych w kategorii ochrony rzeczy przed kradzieżą z samochodu (Theft from).

Thatcham theft of  *****

Thatcham theft from  ****

Awaryjność

Najnowszy model Passata nie jest jeszcze notowany w raportach awaryjności.

Eksploatacja

Passat to samochód bardzo nowoczesny, dlatego od strony technicznej trudno mu cokolwiek zarzucić. Zarówno pod względem precyzji prowadzenia jak sprawności silników prezentuje wysoki poziom i należy do czołówki klasy średniej. Ten model Volkswagena jest wyraźnie zorientowany na wysoki komfort jazdy, co procentuje na naszych kiepskiej jakości drogach. Jazda Passatem sprawia przyjemność, także z uwagi na znakomite wykończenie i wyciszenie funkcjonalnego i przestronnego wnętrza. Dodatkowy plus stanowi bogate wyposażenie, zarówno standardowe jak i opcjonalne. Ogromna liczba elementów sprzyjająca ochronie jadących przed skutkami kolizji lub wypadku daje ogromne poczucie bezpieczeństwa. Za największą wadę Passata trzeba uznać zbyt zachowawczą stylizację, nudną i nijaką w porównaniu z poprzednikiem.

Silniki

Wersja silnikowa

Poj skok (cm3)

Moc maks (KM/

obr/min)

Maks

moment

obr (Nm/

obr/min)

Prędkość

maks

(km/h)

Przyśp

0-100

km/h (s)

Średnie zużycie paliwa

(l/100 km)

Silniki benzy-

Nowe

1.4 TSI

1390

122/5000

200/1500-4000

203

10,3

6,3

1.8 TSI

1798

160/5000-6200

250/1500-4200

220

8,5

6,9

2.0 TSI

1984

210/5300-6200

280/1700-5200

238

7,6(!)

7,2

Silniki

Wysoko-

Prężne

1.6 TDI CR DPF

1598

105/4400

250/1500-2500

195

12,2

4,3

2.0 TDI CR DPF

1968

140/4200

320/1750-2500

211

9,8

4,6(!)

2.0 TDI CR DPF

1968

170/4200

350/1750-2500

227

8,6

4,6(!)


Kolor czerwony - wartości mierne
Kolor niebieski - wartości przeciętne
Kolor zielony - wartości godne uwagi
(!) - rewelacja

Ekologia

W Passacie ukłon w stronę środowiska naturalnego stanowi technologia BlueMotion. Jest ona standardem we wszystkich turbodieslach. Dostępna jest również w jednej z odmian silnika benzynowego 1.4 TSI (122 KM). Zasadniczymi elementami technologii BlueMotion są system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Start-Stop oraz system rekuperacji, umożliwiający odzysk energii podczas hamowania. Rekuperacja nie jest zastosowana w silniku 1.4 TSI (122 KM).

Wyposażenie standardowe

Wersja/

Wyposażenie

Trendline

Comfortline

Highline

Poduszki

powietrzne

czołowe

TAK

TAK

TAK

Poduszki

powietrzne

boczne

TAK

TAK

TAK

Poduszka

powietrzna

kolanowa

-

-

-

Kurtyny

powietrzne

TAK

TAK

TAK

Aktywne

zagłówki

-

-

-

ESP

TAK

TAK

TAK

Klimatyzacja

manualna

-

-

-

Klimatyzacja

automatyczna

TAK

TAK

TAK

Wspomaganie

kierownicy

TAK

TAK

TAK

Reflektory

ksenonowe

-

-

-

Reflektory

Doświetlające

zakręty

-

-

TAK

Tempomat

-

-

-

System start-stop (w wersjach BlueMotion)

TAK

TAK

TAK

Radio

TAK

TAK

TAK

CD

TAK

TAK

TAK

MP3

TAK

TAK

TAK

Elektryczne

szyby przód

TAK

TAK

TAK

Elektryczne

szyby tył

TAK

TAK

TAK

Elektryczna

regulacja

lusterek

TAK

TAK

TAK

 

Gwarancje

Gwarancja mechaniczna -  2 lata

Gwarancja na lakier -   3 lata

Gwarancja perforacyjna -  12 lat

Assistance -    2 lata

Co kupić?

Najtańsza wersja: VW Passat 1.4 TSI Trendline 4d - 87 090 zł

Konkurenci (sedany 4d):

Volkswagen CC
Nowy Volkswagen CC | Galeria

- Chevrolet Cruze 1.6 (124 KM) - 60 490 zł

- Peugeot 508 1.6 (120 KM) - 77 600 zł

- Hyundai i40 1.6 (135 KM) - 79 900 zł

- Citroen C5 1.6 (120 KM) - 79 900 zł

- Ford Mondeo 1.6 (120 KM) - 80 800 zł

- Kia Optima 2.0 (170 KM) - 82 900 zł

- Toyota Avensis 1.6 (132 KM) - 82 900 zł

- Opel Insignia 1.6 (115 KM) - 85 900 zł

- Mazda 6 2.0 (155 KM) - 88 300 zł

- Seat Exeo 1.8 (160 KM) - 90 990 zł

- Honda Accord 2.0 (156 KM) - 100 400 zł

- Suzuki Kizashi 2.4 (178 KM) - 114 900 zł

Nasze typy

Wersja ekonomiczna - VW Passat 1.4 TSI Trendline - 87 890 zł

W przypadku Passata śmiało można sięgnąć po najtańszą wersję. Ma niezłe wyposażenie, dobre osiągi, niskie zużycie paliwa. Niech nikogo nie zraża mała pojemność silnika. Technika zwana „downsizingiem” czyni cuda. Centymetrów sześciennych nie za wiele, koni mechanicznych wystarczająco dużo. Przynajmniej tyle, by nie być maruderem podczas codziennej eksploatacji.

Wersja marzeń - VW Passat 2.0 TSI Highline - 131 390 zł

Najmocniejszy z benzynowców jest bezkonkurencyjny pod względem osiągów. I właśnie dlatego warto go mieć, jeśli pozwala na to portfel. Przyśpieszenie do „setki” poniżej ośmiu sekund to naprawdę coś godnego uwagi. A pod maską ciszej niż przy turbodieslu. Zresztą 2.0 TSI jest tańszy od najmocniejszej wersji wysokoprężnej. To jeszcze jeden jego atut.

Dariusz Dobosz

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat Punto Evo | Karta wozu

Skoda Fabia | Karta wozu

Volkswagen Passat - ogłoszenia