Salon Genewa 2012 | Pininfarina Cambiano

Połączenia różnych klas samochodów są wciąż w modzie. Tym razem Pininfarina postanowiła zapisać się na tym polu tworząc pół limuzynę, pół coupe

Pomysł nie jest nowy. Z jednej strony mamy długie pojedyncze drzwi ułatwiające zajmowanie miejsca kierowcy, z drugiej parę drzwi zapewniających dostęp do dwóch rzędów foteli. Takie rozwiązanie znamy choćby z Hyundaia Velostera, który w śmieszny sposób łączy autko miejskie z rekreacyjnym autem typu coupe.

Pininfarina proponuje podobne rozwiązanie (tylne drzwi otwierają się pod wiatr), tyle że w większym i znacznie bardziej luksusowym aucie. Tak więc w tym przypadku jest to połączenie dużego coupe i niemałej sportowej limuzyny. Długość auta wynosi ponad 5 m, a szerokość 2 m.

Pininfarina CambianoNie mniej oryginalnie auto prezentuje się od strony technicznej. Do napędu użyto układu hybrydowego, ale niespotykanego wśród aut seryjnych. Każde z kół ma swój własny silnik elektryczny o mocy 80 KM każdy. Gdy akumulatorom zaczyna brakować prądu, a to może nastąpić nawet po 200 km, do gry wkracza turbina zasilana olejem napędowym.

Osiągi Cambiano są godne jego wyglądu. Przyspieszenie do wartości trzycyfrowej zajmuje tylko 4,2 s, a prędkość maksymalna to 275 km/h.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2012 | IED Cisitalia 202E

Salon Genewa 2012 | Bertone Nuccio

Hyundai Elantra - ogłoszenia

Więcej o: