Salon Genewa 2012 | Mercedes SL 63 AMG

Pierwsze zdjęcia nowego SL-a mogliśmy podziwiać pod koniec ubiegłego roku. Dziś Mercedes udostępnił galerię i informacje na temat topowej wersji auta z dopiskiem AMG

Z zewnątrz, sportową odmianę niemieckiego roadstera można poznać po wydatnych wlotach powietrza, charakterystycznym LED-owym oświetleniu w przednim zderzaku, wydatnym dyfuzorze z tyłu, spojlerze na klapie bagażnika i dyskretnym emblemacie "V8 BITURBO" umieszczonym w skrzelach przednich błotników. Nie sposób przeoczyć też 19-calowe obręcze kół.

Po raz pierwszy Mercedes-Benz SL 63 AMG dostępny będzie w dwóch wersjach mocy. Standardowo, podwójnie doładowane V8 o pojemności 5,5 litra generuje moc 537 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z pakietem AMG Performance, wartości te rosną do, odpowiednio, 564 KM i 900 Nm. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,3 lub 4,2 s, a od 0 do 200 km/h - 12,9 lub 12,6 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie i  wynosi 250 km/h lub 300 km/h w wersji uzbrojonej w pakiet AMG Performance. Średnie zużycie paliwa obu wariantów wynosi 9,9 l/100 km, czyli o 30 proc. mniej niż w przypadku poprzednika (14,1 l/100 km).

W osiągnięciu tak znaczącej redukcji zużycia paliwa pomaga obniżona masa niemieckiego cabrio. Samo tylko nadwozie - teraz w całości wykonane z aluminium - udało się "odchudzić" o 110 kilogramów. Z aluminium wykonano także zwrotnice i wahacze w 4-wahaczowym zawieszeniu przednim oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia  tylnego. Całe auto waży teraz 1845 kilogramów, czyli o 125 kg mniej od poprzednika.

W zależności od potrzeb, kierowca może wybrać jeden z dwóch nastawów aktywnego zawieszenia - "Comfort" stworzono z myślą o pokonywaniu długich tras, a dynamiczny "Sport" do minimum ogranicza przechyły nadwozia. Kilka trybów pracy posiada również 7-stopniowa skrzynia biegów: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport), "S " (Sport plus) oraz "M" (Manual).


Najstarszy SL odrestaurowany

Za skuteczne wytracanie dowolnej prędkości odpowiada układ hamulcowy AMG z kompozytowymi tarczami o wymiarach 390 x 36 mm i sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi oraz pełnymi tarczami o wymiarach 360 x 26 mm i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi na osi tylnej.

Tradycyjnie, wraz z kolejnym modelem ze stajni AMG debiutuje limitowana edycja "Edition 1". SL 63 AMG "Edition 1" uzbrojony jest m.in. w system ogrzewania karku AIRSCARF, pakiet AMG Performance, tapicerkę designo w kolorze klasycznej czerwieni lub bieli z kontrastującymi przeszyciami, nagłośnienie Harman Kardon oraz czarną podsufitkę. Do tego unikalny lakier "magno crystal silver" i kute obręcze AMG w kolorze matowej czerni.

Mercedes SL 63 AMG zadebiutuje podczas marcowych targów w Genewie, a do europejskich salonów trafi w maju. Na rodzimym rynku ceny auta będą startować od 157 675 euro.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Nowy Mercedes SL "na żywo" | Wideo

Mercedesy z wyciekającym paliwem

Mrecedes SLK - ogłoszenia

Więcej o: