Najlepszy rok w historii VW

Koncern Volkswagen w 2011 roku odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów. Po raz pierwszy w okresie dwunastu miesięcy sprzedał ponad osiem milionów aut. W samych Chinach w ubiegłym roku nowych nabywców znalazło 2,25 mln samochodów niemieckiego koncernu

300 tys. aut grupy VW do serwisu

Bardzo dobre wyniki w 2011 roku koncern Volkswagen odnotował na rynkach azjatyckich. W całym regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosłao 19,8 procent do 2,56 mln sztuk (2010: 2,14 mln sztuk). Na największym pojedynczym rynku - w Chinach, koncern sprzedał 2,25 mln aut (1,92; +17,2 procent). W Indiach sprzedaż podwoiła się: nabywców znalazło 111.600 aut koncernu (53.300; +109,3 procent).

Również w innych regionach świata koncern Volkswagen odnotował wzrost liczby sprzedanych aut. W Ameryce Południowej łączna sprzedaż wyniosła 933.400 pojazdów (887.900; +5,1 procent), w Ameryce Północnej sprzedanych zostało 666.800 aut (549.200; + 21,4 procent).W Stanach Zjednoczonych marki koncernu sprzedały w ciągu dwunastu miesięcy 444.300 samochodów (360.300) i osiągnęły wzrost o 23,3 procent.

W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż również wzrosła o 7,0 procent - do 1,98 mln sztuk (2010: 1,85 mln). Koncern Volkswagen rozwijał się zatem znacznie lepiej, niż rynek, który odnotował spadeko 4,4 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej koncern przekazał klientom 548.000 aut - o 29,4 procent więcej, niż rok wcześniej (2010: 423.200). Bardzo zadowalająco wzrasta popyt w Rosji, gdzie w 2011 roku nowe samochody odebrało 229.000 klientów (131.300; + 74,4 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż aut koncernu zwiększyła się w 2011 roku o 11,4 procent i wyniosła 1,15 mln modeli (2010: 1,03 mln).

Volkswagen jako marka

Najlepszy wynik w historii koncernu to zasługa głównie jednej marki - Volkswagena, która zanotowała ogromne wzrosty, podciągające statystyki całej Grupy. Zakończyła ona 2011 rok kolejnym rekordem: po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy klienci z całego świata odebrali 5,1 mln samochodów (w 2010 r.: 4,5; +13,1 procent).

Odświeżony VW Passat CC | Galeria

Marka Volkswagen odnotowała duży wzrost sprzedaży na rozwijających się rynkach. W 2011 roku w Chinach (z Hongkongiem) po raz pierwszy sprzedanych zostało ponad 1,72 mln samochodów (1,51; +13,8 procent). W USA Volkswagen przekazał klientom 324 400 aut (256 800; +26,3 procent), w Rosji sprzedaż wyniosła 118 000 sztuk (58 900). Była zatem o całe 100,4 procent wyższa niż rok wcześniej. Największe wzrosty zanotowano w Indiach, gdzie nabywców znalazło 76 100 aut (30 300; +151,0 procent). W całym regionie Azji i Pacyfiku w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedaż wzrosła o 16,6 procent do 1,93 mln samochodów (rok wcześniej: 1,65 mln).

W regionie Ameryki Północnej przekazano klientom 496 700 samochodów (406 400; +22,2 procent), a w Ameryce Południowej 772 800 (756 500; +2,2 procent). Pozytywnie rozwijała się także sprzedaż w Europie. Tutaj marka Volkswagen sprzedała 1,72 mln samochodów (1,55; +11,2 procent). Wypadła zatem znacznie lepiej, niż rynek, którego wzrost wyniósł 3,6 proc.

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota lepsza od Volkswagena

Kulczyk żegna się z Volkswagenem

Samochody: ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.