Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Audi A6 Allroad Quattro po raz trzeci
Prekursorem terenowych kombi 4x4 był AMC Eagle (1979-1987)
Pierwsza generacja A6 Allroad Quattro pojawiła się w 1999 roku (C5). Była to uterenowiona wersja A6 Avant Quattro oferowana z podniesionym zawieszeniem i mocniejszymi silnikami. Pomysł nie był nowy, wcześniej na rynku pojawił się Subaru Outback (1995) i Volvo V70 XC (XrossCountry - 1998), ale okazał się sukcesem. Dlatego w 2006 roku Audi pokazało kolejną generację Allroada, a dziś prezentuje trzecią już generację.
W stosunku do A6 Avant nowy Allroad jest minimalnie dłuższy (4,94 m) i szerszy (1,90 m). Wynika to z zastosowania ochronnych plastikowych nakładek na błotniki i zderzaków o zmienionym kształcie. Wyraźna różnica jest w wysokości obu aut. Allroad nie wygląda na wysokie auto, ale jest wyższy od Avanta aż o 6 cm (1,47 m).
O wygląd, oprócz chromowanych wstawek w zderzakach, na progach i na relingach, dbają potężne 18-calowe koła. W opcji będzie można zamówić obręcze 19" i 20".
Także wnętrze minimalnie różni się od Avanta. W Allroad można będzie zamówić wnętrze w nowej kolorystyce Santos Brown. W opcji znajduje się też pakiet aluminiowych.
Duże rozmiary auta wcale nie muszą oznaczać większej masy. W stosunku do poprzednika Allroad stracił ok. 70 kg, co zawdzięcza zastosowaniu stopów aluminium (ok. 20%) w konstrukcji nadwozia. Dzięki temu osiągi są lepsze, a zużycie paliwa spadło.
Audi A6 Allroad zawsze miało jedynie mocne silniki do wyboru. Tak jest i tym razem. Klient będzie mógł wybrać pomiędzy jednym silnikiem benzynowym i jednym Dieslem w trzech wersjach mocy.
TEST: Audi A6 3.0 TDI Quattro
Silnik benzynowy TFSI ma 3 litry pojemności, bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie (kompresor). Moc osiągana przez tę jednostkę to 310 KM, a moment obrotowy wynosi 440 Nm. Te liczby zapewniają więcej niż przyzwoite osiągi auta. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,9 s a prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić wg Audi zalewie 8,9 l/100 km.
Zwolennicy silników wysokoprężnych "skazani" są na silnik 3.0 TDI, ale oferowany w aż trzech wersjach mocy. Najsłabsza ma 204 KM i 450 Nm, mocniejsza 245 KM i 580 Nm, a trzecia aż 313 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego i współpracuje z 8-biegowym automatem. Najmocniejszy Allroad to prawdziwa rakieta, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje autu zaledwie 5,6 s.
Audi nic nie wspomina o prezentacji publicznej, ale można przypuszczać, że Allroad będzie wystawiony podczas salonu w Genewie. W europejskich salonach auto pojawi się na wiosnę z ceną zaczynającą się od 54 600 euro za wersję 3.0 TDI (204 KM). W Polsce auto zadebiutuje w kwietniu.
Zobacz galerię 40 zdjęć nowego Audi A6 Allroad Quattro.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
-
Dopłaty do samochodów elektrycznych mogą wyglądać zupełnie inaczej niż zakładano. Pewne jest jedno - nie będzie ich w tym roku
-
Dlaczego nie warto tankować samochodu około godziny 16:00
-
Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
-
Audi Q3 Sporback - SUV w sportowym wydaniu
-
"Sprzedam punkty karne. Tanio" - handel punktami w Polsce wciąż kwitnie
- Kupujemy używane - Niedoceniane auta używane za 20-30 tysięcy złotych
- Audi Q8 to SUV, który powstał, by imponować. W dwóch nowych wersjach onieśmiela też osiągami
- [LISTY DO REDAKCJI] Fundamentalne zasady, które powinien znać i stosować każdy kierowca
- Na autostradach A1, A2 i A4 pojawią się punkty ładowania samochodów elektrycznych
- Przy jakiej pogodzie najczęściej dochodzi do wypadków? Wcale nie podczas złych warunków
Forum
- Turbo dziura ? (7)
- Ranking szanowanych zawodów (30)
- Brawo TIRowcy (11)
- OT o co chodzi z tymi sędziami? (106)
- OT - tak będzie z pogotowiem pod Korwinem? (10)
- Lewusy - podsumowanie 2.0 (46)
- Bystre w technice kierowniczki yariskow (21)
- OT - telefon :) (26)
- Na ile wyceniacie bezpieczeństwo pieszych? (94)
- Nie wiem jak skomentować taką głupotę... (30)