Wybierz auto lat 70. | Sondaż

Lata 70. upłynęły na świecie pod znakiem kryzysu paliwowego. To jednak nie ma znaczenia, gdyż i tak powstało wówczas kilka naprawdę ciekawych aut. Które z nich zasługuje na miano auta dekady?

Chociaż ceny paliwa poszybowały w górę, samochody sportowe nie wymarły całkowicie. Przetrwali najwytrwalsi byśmy i dziś mogli cieszyć się techniką na najwyższym poziomie.

Ale lata 70. to też okres, w którym nadwozie uniwersalne typu hatchback/liftback przeżywało swoje najlepsze czasy. Niemal każdy producent oferował auta z dużą przeszkloną tylną klapą i były one oferowane niemal w każdej klasie. Jak widać po poniższym zestawieniu jedynym sedanem jest największy Mercedes.

Zapraszamy do zapoznania się z kandydatami do tytułu a następnie do sondażu poniżej.

Citroen CX (1974) - wygodny i z opływowym nadwoziem - godny następca DS-a (COTY 1975) Datsun 240Z (1970) - pierwsze prawdziwe japońskie auto sportowe za "przystępne" pieniądze Fiat 127 (1973) - mały, niedrogi i wytrzymały (COTY 1972) Lamborghini Countach (1974) - jedna z ikon stylistycznych lat 70. Lotus Esprit (1977) - pocisk na kołach... i auto Bonda Mercedes W116 (1973) - kwintesencja S-klasy - duży, nowoczesny i wygodny (COTY 1974) Porsche 928 (1977) - wygodne i szybkie - Gran Turismo ze Stuttgartu (COTY 1978) Range Rover (1970) - połączenie auta terenowego z luksusowym, czyli pierwszy SUV z Europy Renault 5 (1972) - Super Cinque to miejska ikona lat 70. Saab 900 (1978) - turbodoładowanie i niepowtarzalny styl VW Golf (1974) - narodziny legendy i bestsellera VW Passat (1973) - uniwersalne nadwozie i wysoka niezawodność

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

VW Golf | Auto dekady

Najlepsze auto lat 70. to:
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.