Luxgen5 będzie pierwszym samochodem tajwańskiej marki o zasięgu globalnym. Podczas projektowania samochodu brano pod uwagę europejskie poczucie estetyki oraz upodobania dotyczące sposobu prowadzenia auta. Innymi słowy Luxgen5 ma spełniać wszystkie zachcianki europejskiego klienta.
Sporą przeszkodą w odniesieniu sukcesu na Starym Kontynencie może być jednak brak silnika wysokoprężnego w gamie. Początkowo samochód będzie oferowany z dwoma turbodoładowanymi jednostkami benzynowymi o pojemności 2.0 i 1.8 litra. Ta druga rozwija 150 KM mocy i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejszy silnik będzie dysponował mocą 170 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 255 Nm. Według zapewnień producenta ma to pozwolić na osiąganie setki w 8,5 sekundy.
Firma HTC opracowała system multimedialny nazwany Think+, w którego skład wchodzi 9-calowy ekran dotykowy, na którym będą wyświetlane m.in. mapy nawigacji satelitarnej. Cały system będzie współpracował ze smartfonami wyposażonymi w Androida. Jeśli tylko Luxgen5 będzie konkurencyjny cenowo oraz pozytywnie przejdzie testy zderzeniowe, wówczas stanie się poważnym rywalem dla samochodów europejskich i japońskich marek.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: