Kia Optima od 82 900 zł

Wiemy już, ile w polskich salonach zapłacimy za nowego koreańskiego średniaka. Ceny Optimy startować będą od 82 900 zł

Kia zacznie zbierać zamówienia na Optimę w styczniu, a pierwsze samochody trafią do polskich klientów w marcu. Przez pierwszych klika miesięcy auto dostępne będzie z jednym tylko silnikiem - 136-konnym dieslem o pojemności 1,7 litra, znanym z modelu Sportage. Benzynowe 2.0 (170 KM) dołączy w drugiej połowie roku. W tym samym czasie w salonach powinna pojawić się także hybrydowa wersja Optimy. Niezależnie od wybranego silnika, klienci będą mogli zamówić auto wyposażone w sześciostopniową skrzynię ręczną lub sześciobiegowy automat.

Koreański średniak dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia: M, L oraz najbogatszej XL. Cennik poszczególnych wariantów przedstawia się następująco:

Wersja silnikowa M L XL
benzynowe 2.0 (170 KM) 82 900 zł 93 900 zł 107 900 zł
diesel 1.7 (136 KM) 87 900 zł 98 900 zł 112 900 zł

*dopłata do skrzyni automatycznej - 5 000 zł


Kupujący Optimę w wersji M otrzymają w standardzie, m.in.: projekcyjne reflektory z funkcją oświetlania drogi do domu, światła przeciwmgłowe, czołowe poduszki dla kierowcy i pasażera, poduszki oraz kurtyny boczne, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, elektrycznie regulowane lusterka z kierunkowskazami LED, wielofunkcyjną kierownicę, dwustrefową automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3, tempomat, kierownicę i gałkę zmiany biegów wykończone w skórze oraz 16-calowe , aluminiowe obręcze kół. Lakier metalizowany wymaga dopłaty 2000 zł. Tyle samo zapłacić trzeba za Pakiet Funkcjonalny, na który składają się podwójne reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów i LED-owymi światłami do jazdy dziennej oraz podgrzewane lusterka i przednie fotele.

Pakiet ten jest standardem w wersji wyposażenia L, która dodatkowo oferuje zegary z kolorowym, 3,5-calowym wyświetlaczem komputera pokładowego, czujnik zmierzchu i automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, skórzano-materiałową tapicerkę, konsolę centralną, boczki drzwi i podłokietnik wykończone w ekologicznej skórze, fotel kierowcy sterowany elektrycznie z funkcją pamięci oraz 17-calowe obręcze kół.

Klienci, którzy skuszą się na Optimę w najbogatszej odmianie XL otrzymają auto ze skórzaną tapicerką, asystentem pasa ruchu, systemem bezkluczykowym, kabiną wykończoną materiałami imitującymi drewno, rozbudowanym systemem audio z 12 głośnikami (w tym głośnik niskotonowy), fabryczną nawigacją z 7-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania, reflektorami ksenonowymi i LED-owymi tylnymi lampami, 18-calowymi felgami z lekkich stopów oraz sportowo stylizowanymi zderzakami, progami i atrapą chłodnicy.

Chociaż w Europie Optima jest nowością, model ten od kilku już miesięcy sprzedawany jest w Stanach Zjednoczonych i rodzimej Korei. Na obu rynkach auto zostało przyjęte bardzo ciepło, o czym świadczyć mogą wyniki sprzedaży. Od rozpoczęcia produkcji do klientów trafiło już ponad 200 tysięcy samochodów.

Czym Optima może powalczyć z Volkswagenem Passatem, Fordem Mondeo i Toyotą Avensis? "Na gorąco", tuż po pierwszych jazdach testowych, Koreańczyka możemy pochwalić za komfortową, świetnie wykończoną kabinę z dobrej jakości materiałami. Pozytywnie wypada też połączenie 136-konnego diesla z sześciobiegową skrzynią manualną. W pokonaniu rynkowych rywali nie pomoże natomiast brak wersji kombi (nie będzie jej w ogóle).

Więcej wrażeń z jazd średniakiem Kii już niebawem. Tymczasem zapraszamy do galerii Optimy.

Juliusz Szalek, Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

Kia Optima Hybrid celuje w Camry

Salon Genewa 2011 - premiery samochodów

Kia Rio - ogłoszenia

Więcej o: