Good bye Maybach

Wskrzeszenie Maybacha miało postawić Daimlera na pierwszym stopniu podium wśród producentów samochodów luksusowych. Luksusowa marka nie przetrwała jednak walki z Bentleyem i Rolls Roycem. W 2013 roku zostanie wyprodukowany ostatni egzemplarz niemieckiej limuzyny

Maybachy też się tuninguje

Jest rok 1998 - Vickers sprzedaje należące do niego luksusowe marki: Bentleya i Rolls Royce'a. Volkswagen chce przejąć obie, ale szczególnie zależy mu na Bentleyu ze względu na jego potencjał dochodowy. Walkę o Rollsa wygrywa BMW. Mercedes nie bierze udziału w bitwie, ale ma własną koncepcję rozwoju i wskrzesza nieistniejącą od 40 lat markę Maybach, w której gamie pojawiają się dwa auta oparte na koncepcie z 1997 roku - model 57 i 62. Ich produkcja rusza w 2002 roku.

Samochody są wyposażone we wszystko, a nawet więcej. Luksusowe wnętrza zapewniają maksimum komfortu. Po pewnym czasie w ofercie Maybacha znajdują się wersje oznaczone literą S, które przyspieszają do setki w 4,8 (57) i 4,5 sekundy (62). Później na świat wychodzą specjalne odmiany Landaulet, Guard i Zeppelin. Najwspanialszym samochodem Maybacha jest model Exelero, który powstał na życzenie Fuldy (jeden model na świecie). W ten sposób firma chce promować swoje nowe opony Fulda Exelero. 700-konne, 6-litrowe V12 osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego i pozwala rozpędzić to bajecznie wyglądające auto do ponad 350 km/h.

Mercedes klasy S (1979-1991) W126

Wszystkie te zabiegi nie przynoszą jednak rezultatów. W 2010 roku Maybach sprzedaje jedynie 200 samochodów, podczas gdy konkurencyjne Bantleye znalazły 5100 nabywców, a Rollsy 2700. W bieżącym roku obie marki notują ogromne wzrosty wyników sprzedaży (41% - Rolls Royce i 31% Bentley). W związku z tym Daimler nawiązuje współpracę z Aston Martinem, którą jednak szybko kończy, gdyż uznaje, że inwestowanie w niepewną i przynoszącą straty markę jest zbyt ryzykowne.

By dojść do kresu wskrzeszonego Maybacha musimy nieco wybiec w przyszłość. Jest rok 2013 - Mercedes wprowadza S-klasę na wyższy szczebel segmentu aut luksusowych i prezentuje najnowszą odmianę modelu. Wówczas Maybach przestaje istnieć i kolejny raz przechodzi do historii. W miejsce 57 i 62 Niemcy wprowadzają S600 Pullman, która ma być konkurentem dla Phantoma i Continentala Flying Spur . Good bye Maybach...

 

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Urodzinowy Maybach 125!

Maybach 57S Coupe

Samochody: Maybach - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA