Elektryczny Seat w 2015 roku

Seat testuje elektryczną Alteą XL Ecomotive i hybrydowego Leona TwinDrive Ecomotive. Produkcja obu modeli ma ruszyć w 2015 roku

Hiszpanie chcą wprowadzić gamę modeli z alternatywnymi napędami. Dwa z nich, elektryczna Altea XL Electric Ecomotive i hybrydowy Leon TwinDrive Ecomotive, trafią do sprzedaży w 2015 roku. Już w przyszłym roku z kolei, ale tylko próbnie, auta zostaną udostępnione państwowym instytucjom w Katalonii i Madrycie.


Seat IBL Concept

Seat Altea XL Electric Ecomotive

Altea zasilana silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM (270 Nm) rozpędza się do 135 km/h. Energia elektryczna zmagazynowana w bateriach umożliwia pokonanie na jednym ładowaniu około 140 kilometrów. Akumulatory umieszczono pod tylnymi siedzeniami i podłogą bagażnika. Dodatkowo na dachu zamontowano ogniwa fotowoltaiczne, które wytwarzają prąd potrzebny do uruchomienia klimatyzacji. Patent znany z choćby z modelu Audi A8. Cel? Oszczędność energii.

Seat Leon TwinDrive

Seat Leon z systemem TwinDrive to z kolei połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym. Według producenta, w trybie elektrycznym Leon TwinDrive może przejechać 52 km przy prędkości do 120 km/h. Zużycie paliwa w trybie hybrydowym, gdy pracują obie jednostki napędowe, wynosi tylko 1,7 litra benzyny lub 18,5 KWh na 100 km. Prędkość maksymalna to 170 km/h.

Na hybrydy i auta elektryczne spod znaku Seata przyjdzie nam jeszcze poczekać. W ciągu najbliższych 12 miesięcy firma wypuści na drogi cztery zupełnie nowe modele, ale nadal spalinowe. Pierwszy z nich to miejski maluch Mii (bliźniak Skody Citigo i Volkswagena Up).

Maciej Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe silniki w Seatach

Seat Exeo ST w salonach

Seat Exeo - ogłoszenia

Więcej o: