Pół miliona złotych (dokładniej 503 500 zł), które trzeba wydać na podstawową odmianę SUV-a sygnowaną logiem firmy z Affalterbach jest pokaźną sumą. W zestawieniu z cenami bezpośredniej konkurencji Mercedes nie wypada najlepiej. BMW X5 M kosztuje 475 tys. zł, a X6 M 499 500 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że bawarska konkurencja jest mocniejsza (555 KM) i szybsza (4,7 sekundy do setki), to cena SUV-a ze Stuttgartu wydaje się nieco wygórowana (w zestawieniu z X5 M).
ML-a 63 AMG standardowo wyposażono w 5.5-litrowy silnik V8, który produkuje 525 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint do setki trwa 4,8 sekundy (o 0,1 dłużej od X5 M), a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Podstawowa wersja odmiany AMG ma prawie wszystko, ale to "prawie", w które można doposażyć Mercedesa będzie słono kosztowało.
Standardem są m.in. skórzane fotele z regulacją odcinka lędźwiowego, 20-calowe felgi z lekkich stopów i wiele innych elementów. A za co i ile trzeba dopłacić?
Biorąc pod uwagę, że zrównanie mocy Mercedesa ML 63 AMG z BMW X5 M wymaga zamówienia pakietu AMG Performance za 32 276 zł, cena SUV-a z gwiazdą na grillu przekroczy 535 tys. złotych. Więcej o ponad 60 tys. złotych od konkurencyjnego Bawarczyka. Drogo.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE:
Los Angeles 2011 | Mercedes ML 63 AMG