Los Angeles 2011 | Porsche Panamera GTS

Większa moc, wzmocnione hamulce, obniżone o centymetr zawieszenie oraz sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM tworzą najbardziej sportową wersję Panamery

GTS to Gran Turismo Sport, czyli oznaczenie które, od czasów legendarnego 904 Carrera GTS z 1963 roku jest symbolem osiągów na najwyższym poziomie. Nie mocniejsze Turbo, ale właśnie GTS zachwyci tych, którzy uwielbiają prowadzić samochód. Najbardziej sportowa ze wszystkich wersji Panamery już z daleka uprzedza o rasowym dźwiękiem o swoich możliwościach. GTS-a można rozpoznać po nowych zderzakach z dodatkowymi spoilerami. We wnętrzu pojawiły się kubełkowe fotele, kierownica z przyciskami zmiany biegów oraz ekskluzywna tapicerka GTS ze skóry i Alcantary. Pod maską Panamery GTS znalazł się zmodyfikowany silnik bezsprężarkowy V8 o pojemności 4,8 litra
i mocy 430 KM (przy 6700 obr./min), mocniejszy o 30 KM od silnika wersji S/4S. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy z 500 Nm do 520 Nm, a napęd na cztery koła przenosi dwusprzęgłowa przekładnia Porsche (PDK). Dzięki zastosowaniu seryjnie montowanego pakietu Sport Chrono, zmiana przełożenia następuje niezwykle dynamicznie.
Panamera GTS przyspiesza do setki w 4,5 sekundy i rozpędza się do 288 km/h. Zużycie paliwa w cyklu NEFZ wynosi 10,9 l /100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia zaledwie 10,7 l/100 km. Zawieszenie dzięki regulacji ma sobie również świetnie radzić na torze wyścigowym. W nowym aucie seryjnie montowane jest adaptacyjny system pneumatyczny (PASM) z regulacją poziomu, wysokości i sztywności oraz elektryczną regulacją amortyzatorów. Tylne 19-calowe koła (285/40) rozstawione są o 1 cm szerzej, a układ hamulcowy pochodzi z Panamery Turbo. Najnowsze Porsche Panamera GTS  pojawi się w Polsce w lutym  2012 r. Zobacz galerię.

 

 

Szczepan Mroczek

ZOBACZ TAKŻE:

Dwudrzwiowe Porsche Cayenne

Lane Assist - zawsze skuteczny?

Porsche 911 - ogłoszenia

Więcej o: