Najważniejszą nowością szykowaną przez Mazdę jest płyta podłogowa, która pozwoli budować nowe modele w oparciu o własną platformę i zrezygnowanie z technologii Forda. Znacznie ułatwi to projektowanie samochodów w myśl filozofii KODO, którą japońscy projektanci uwzględnili po raz pierwszy przy okazji tworzenia CX-5. Linia nadwozia nowego mini-SUV-a Mazdy ma wyglądać tak, jakby była nakreślona przez wiatr, a technologia SKYACTIV jeszcze bardziej przybliża go do natury. Kolejnym autem, które czerpie całymi garściami z filozofii KODO jest Takeri Concept, będące zapowiedzią nowej generacji Mazdy 6.
Flagowy sedan nie jest jedyną nowością, którą Japończycy zaplanowali na najbliższe lata. Do 2014 roku w gamie producenta pojawią się jeszcze cztery modele o znacznie odświeżonej formie, które zostaną zaprojektowane w myśl nowej filozofii. Pierwszym z nich będzie wspomniane CX-5, które w 2012 roku doczeka się liftingu. Następne w kolejce są Mazda 3, MX-5 oraz CX-9.
Najważniejszą informacją nie jest jednak sam fakt planowanego liftingu prawie całej gamy modelowej, ale wieści o nowych, oszczędniejszych silnikach benzynowych i wysokoprężnych oraz lżejszej platformie, na której zostaną zbudowane przyszłe modele Mazdy. Oznacza to, że producent technologicznie uniezależni się od Forda. Ponadto do 2016 roku Japończycy będą intensywnie pracowali nad rozwojem systemu start&stop, regeneracyjnego hamowania oraz technologii hybrydowej.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: