Firma Marubeni zasłynęła importem do Polski samochodów Maruti Suzuki 800 na początku lat 90. Produkowane w Indiach samochody stały się wówczas częstym widokiem na naszych drogach. Po latach Marubeni postanowiła powtórzyć tamten sukces, tym razem sprowadzając do Polski indyjskie samochody marki Tata. Decyzja zapadła w 2007 roku, a pierwsze samochody trafiły do klientów we wrześniu 2008 roku. Początkowo w ofercie dostępne były modele Safari (samochód terenowy produkowany od 1998 roku - zobacz nasz test ), Indica (także z 1998 roku) i pickup Xenon ( zobacz nasz test ). Nowy model Indica Vista został zaprezentowany w 2008 roku, ale do Polski trafił dopiero we wrześniu 2010 roku. W tym okresie podjęto też decyzję o wycofaniu ze sprzedaży detalicznej pickupa Xenon.
W pierwszym roku (IX 2008 - IX 2009) Polacy kupili około 1000 sztuk samochodów marki Tata. Statystyki sprzedaży niestety nie rosły, a nowa Indica Vista nie zdołała zmienić tej sytuacji. W związku z tym podjęto decyzję o ograniczeniu działalności. Umowy z dilerami wygasną pod koniec roku, a Marubeni postara się o znalezienie nowego dystrybutora aut tej marki. Właściciele samochodów Tata mogą spać spokojnie, Marubeni wciąż będzie prowadzić pełną usługę posprzedażną obejmującą umowy z serwisami i obsługę gwarancyjną.
Ceny:
Tata Indica Vista 1.4 (75 KM) - od 25 950 zł Tata Safari 2.2 Dicor (140 KM) - od 54 950 zł Tata Xenon 2.2 Dicor (140 KM) - od 39 900 zł (netto)
Marcin Lewandowski źródło: Samar
ZOBACZ TAKŻE: