Sondaż - wyniki Moto.pl Po II Wojnie Światowej motoryzacja powoli stawała na nogi. Decyzja o rozpoczęciu masowej produkcji Volkswagena Garbusa zapadła tuż po Wojnie, ale w USA zakaz produkcji aut na rynek cywilny obowiązywał do 1947 roku. GM niespiesznie rozpoczął prace nad nowym autem, które na rynku pojawiło się w 1950 roku (Chevy Bel Air), ale Ford okazał się szybszy. Nowy Mercury Eight, znany choćby z filmu Cobra, pojawił się w 1948 roku, a Ford Custom zadebiutował rok później. Nie licząc Tuckera Torpedo, którego produkcja seryjna nie ruszyła na dobre, był to najnowocześniejszy samochód produkowany wówczas w USA.
Drugie miejsce zajął Citroen 2CV. Podobnie jak Garbus był przedwojenną konstrukcją samochodu popularnego, którego produkcję udało się rozpocząć dopiero po wojennej zawierusze. Mimo prób znaczących modernizacji i stworzenia godnego następcy jego produkcję kontynuowano aż do 1990 roku.
Trzecie miejsce podium zajął wyjątkowy samochód sportowy - Jaguar XK120. Miał on przepiękne nadwozie, którym podbił serca rzeszy miłośników motoryzacji i nie tylko. Ale także konstrukcyjnie był rewolucją. Pod długą maską pracował rzędowy silnik sześciocylindrowy serii XK6, który okazał się tak udaną konstrukcją, że produkowano go w różnych wersjach aż do 1992 roku. W modelu XK120 pozwalał na osiągnięcie prędkości 120 mil/h, czyli 193 km/h co czyniło go wówczas najszybszym samochodem produkowanym seryjnie.
Volkswagen Garbus zajął czwarte miejsce. Jak widać wśród czytelników Moto.pl miłośnicy Volkswagenów nie stanowią większości :)
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: