Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Skoda Fabia RS | Długi dystans 19 tys. km

W poprzednich odcinkach:
Skoda Fabia RS - start, 5 100 km, 7 500 km, 11 395 km, 13 585 km, 15 000 km, 16 260 km, 18 000 km
Niewielki czterocylindrowy silnik podwójnie doładowany radzi sobie nieźle. Nadspodziewanie nieźle. Kilkanaście tysięcy kilometrów i żadnych usterek - to bilans jaki odnotowaliśmy w naszym redakcyjnym kajecie. Nie licząc niewielkiego zużycia oleju po szybkiej jeździe niemiecką autostradą w aucie nie działo się nic szczególnego. Tylko tankować i jeździć. No właśnie. Tankować.
W poprzedniej relacji napisaliśmy, że Fabia RS przy spokojnej jeździe potrafi spalić niewiele ponad 6 litrów benzyny na sto kilometrów. Wielu z Was ma w tej sprawie wątpliwości. Postanowiliśmy więc dokładniej sprawdzić apetyt tego auta na paliwo. Cel? Oczywiście autostrada, ale ta za naszą zachodnią granicą. Jest szersza no i bez limitów prędkości.
W podobny sposób sprawdzaliśmy naszego Renault Fluence. Startujemy od 80 km/h na 7 biegu. Droga jest równa a prędkość ustawiamy na tempomacie. Okazuje się, że to my musimy się do niego dostosowywać, a nie on do nas. Osiągnięcie elektroniczne ustawionej prędkości do najprostszych nie należy, ale odchylenia są niewielkie. Dajemy czas silnikowi na uspokojenie obrotów, omijamy wzniesienia lub zjazdy. Przyspieszamy co 10 kilometrów, finalnie osiągając 240 km/h. Jakie uzyskaliśmy wyniki?
Optymalna prędkość dla Skody Fabii RS naszym zdaniem to 160-170 kilometrów na godzinę. Spalanie oscyluje wtedy w okolicy 10 litrów na setkę. Oszczędnym proponujemy trzymać się między 100 a 120 km/h. Wtedy spokojnie co sto kilometrów z niewielkiego baku ubędzie 6 litrów. W każdym zakresie prędkości, w kabinie jest cicho. Dopiero powyżej 200 km/h robi się głośno. Trudno się dziwić. Opór powietrza jest wtedy olbrzymi.
Czym zaskakuje Fabia RS? Być może niewielkim spalenim, ale nas bardziej zaskoczyła możliwościami. Widok opadającej szczęki kierowcy chcącego nas wyprzedzić swoim mocnym BMW jest bezcenny. Przecież to niemożliwe, żeby od 200 do 240 mała Skoda tak szybko przyspieszała. A jednak. To ci niespodzianka. Pozdrawiamy kierowcę, który próbował, ale mu nie wyszło.
Skoda Fabia RS | Kompendium
Nadwozie | 5-drz., 5-os. |
Silnik | R4 benz., kompresor i turbosprężarka, 1390 ccm |
Moc | 180 KM przy 6200 obr./min |
Moment | 250 Nm przy 2000 obr./min |
Napęd | na koła przednie |
Skrzynia | 7b, dwusprzęgłowa zautomatyzowana |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | belka skrętna |
Ogumienie | 205/40 R17 |
Wymiary | 399,2 x 164,2 x 149,8 cm |
Rozstaw osi | 246,2 cm |
Masa | 1318 kg |
Poj. bagażnika | 300/1163 l |
Poj. zbiornika paliwa | 45 l |
Przysp. 0-100 km/h | 7,3 s |
Śr. spalanie (fabryczne) | 6,2 l/100 km |
V maks. | 226 km/h |
Cena | 73 800 zł |
Skoda Fabia RS | Test długodystansowy
Aktualny przebieg: 19 129 km
Średnie spalanie: 9,1 l/100 km
Usterki: hałas ze skrzyni biegów
Koszty: 800 zł (przegląda po 15 tys. km)
Juliusz Szalek
ZOBACZ TAKŻE:
Skoda Fabia i Octavia w nowych, rodzinnych wersjach
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (128)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (87)
- OT - gala 100 lecia PZPN (31)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- Z czego wynika tak wysoka cena katalizatora? (9)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)