Peugeot 208 jest mniejszy od poprzednika. W porównaniu do 207-ki jest o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy. Mimo to, w kabinie udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów. Odczują to szczególnie osoby podróżujące z tyłu - odległość między przednimi fotelami a tylną kanapą wzrosła o 5 cm. Symbolicznie urósł też bagażnik (+ 15 dm3 ).
Inżynierom udało się znacząco odchudzić małego Peugeota. Średnio, 208-ka jest o 110 kg lżejsza od poprzednika, a maksymalna różnica między oboma modelami może wynieść nawet 173 kg (najlżejsza odmiana 208 waży 975 kg). Nie wiemy niestety, w których partiach auto zrzuciło zbędne kilogramy.
Styliści odmienili wnętrze następcy 207. Wszystkie wskaźniki oraz przełączniki zostały zaprojektowane na nowo, aby ich obsługa była bardziej intuicyjna, a rozkład przejrzysty.
Decyzja o całkowitej zmianie koncepcji wskaźników oraz przełączników w modelu 208, który ma duże szanse na tytuł bestsellera marki, była wysoce ryzykowna. Wszyscy wykazaliśmy się wyjątkową śmiałością przy wprowadzaniu tej koncepcji w życie - powiedział Jerome Micheron, Szef Projektu 208
Pod maską zawitają nowe, trzycylindrowe jednostki benzynowe o pojemności 1,0 i 1,2 litra. Ten drugi może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,3 l/100 km. W ofercie znajdzie się też pięć silników wysokoprężnych, w tym cztery z najnowszym systemem Start&Stop.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: