Audi S8 | Galeria

Audi wierzy w downsizing. S-ósemka napędzana nową, podwójnie turbodoładowaną V-ósemką TFSI o pojemności 4 litrów rozpędza się do setki w 4,2 s i zużywa średnio 13,2 l/100 km - przynajmniej według deklaracji producenta

Audi S8 z 4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym motorem V8 dysponuje mocą 520 KM i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm, dostępnym w przedziale 1700-5500 obr./min. Ten ostatni płynie do czterech kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu.

Nowe Audi S8 waży 1975 kg.

Niemiecka limuzyna osiąga setkę w ciągu 4,2 s, może mknąć z prędkością 250 km/h i... zużywa średnio 13,2 l/100 km, czyli o 23 proc. mniej od poprzedniego wcielenia S8 o mocy 420 KM.

Skąd ten wynik? Widlasta "ósemka" z bezpośrednim wtryskiem paliwa, systemem start-stop i układem odzyskiwania energii przy niewielkim obciążeniu może pracować tylko na czterech cylindrach. Uruchamia się wtedy system Active Noise Cancellation (ANC) - cztery mikrofony umieszczone w podsufitce rejestrują odgłosy we wnętrzu auta. Po analizie komputerowej ANC emituje przez głośniki w kabinie dźwięk o takiej samej częstotliwości i amplitudzie, lecz przesunięty w fazie. Nakłada się on na niepożądany hałas i w znacznym stopniu go niweluje.

Dodatkowo, elektronicznie regulowane elementy mocowania silnika poprzez odpowiednie impulsy tłumią drgania o niskiej częstotliwości. Swój wkład w brzmienie i pracę silnika mają również klapy w układzie wydechowym i osłonie silnika oraz nowe dwumasowe koło zamachowe.

Aby podołać dodatkowej porcji mocy, Audi S8 dysponuje pneumatycznym zawieszeniem adaptacyjnym z regulowanym prześwitem (do wyboru trzy zakresy) oraz tarczami hamulcowymi o średnicy 400 mm z przodu i 375 mm z tyłu. Na listę opcji trafiły tarcze ceramiczne, o 20 kg lżejsze od konwencjonalnych.

Napęd quattro wykorzystuje samoblokujący centralny mechanizm różnicowy i sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi, zdolny "przerzucać" moment obrotowy między kołami.

Zmiany optyczne Niemcy ograniczyli do 20-calowych obręczy z oponami 265/40, dyskretnego ospojelrowania zderzaków, tylnego dyfuzora z czterema końcówkami wydechu oraz wlotu powietrza ze stosowną sygnaturą. Za drzwiami czekają sportowe fotele, pokryte mieszanką skóry i alcantary, oraz poręczna kierownica.

Zapraszamy do galerii zdjęć Audi S8.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Audi drwi z Mercedesa - WIDEO

Audi A8 - PIERWSZA JAZDA

Audi A8 - ogłoszenia

Więcej o: