Nowa Lancia Thema | Galeria

Lada dzień do salonów trafi flagowa limuzyna Lancii. Czy klientom spodoba się amerykańsko-włoski mariaż?

Lancia produkowała Themę w latach 1984-1994. Topowa wersja 8.32 z widlastą "ósemką" Ferrari o pojemności 3 litrów rozwijała moc 205-215 KM (powstało 3537 sztuk tej wersji).

Nowa Lancia Thema, bazująca na Chryslerze 300, mierzy 506,6 cm długości, 148,8 cm wysokości i 190,2 cm szerokości. Rozstaw osi wynosi 305,2 cm.

W porównaniu do pierwowzoru, auto zyska smakowicie urządzone wnętrze. Na fotelach zagości skórzana tapicerka Poltrona Frau, a na desce rozdzielczej - prawdziwe drewno.

Paleta jednostek napędowych wzbogaci się o 3-litrowego turbodiesla o mocy 190 lub 239 koni przy 4000 obr./min, sprzęgniętego z 5-biegowym automatem. Słabsza wersja generuje 440 Nm maksymalnego momentu w zakresie 1600-2800 obr./min, a mocniejsza - 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr./min. Pierwsza z nich osiąga setkę w 9,7 s (prędkość maksymalna 220 km/h), a druga - w 7,8 s (prędkość maksymalna 230 km/h). W obu przypadkach średnie zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km.

Alternatywą będzie wersja benzynowa ze znanym z amerykańskich modeli motorem Pentastar 3.6 V6 oraz 8-biegowym automatem. Moc 286 KM osiąga ona przy 6350 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy 340 Nm - przy 4650 obr./min. Efekt? 7,7 s do setki, prędkość maksymalna 240 km/h i średnie zużycie paliwa na poziomie 9,4 l/100 km.

Tylnonapędowa Thema ma na nowo skrojone wielowahaczowe zawieszenie i elektrohydrauliczny układ kierowniczy o bardziej spontanicznych nastawach. Auto zostało także uzbrojone w dodatkowe, dźwiękochłonne panele podłogowe i wykładziny kabiny oraz wnęk kół, a także w nowe serwo układu hamulcowego, amortyzatory i grubsze stabilizatory.

Lista wyposażenia obejmuje m.in. system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania, system audio Harman Kardon z 19 głośnikami o łącznej mocy 900 W, asystent "martwego pola", układ inteligentnego oświetlenia czy aktywny tempomat. Na pokładzie zainstalowano również system aktywnej ochrony pieszego (Active Pedestrian Protecion), który w razie uderzenia pieszego podnosi tylną część maski celem ochrony przed większymi obrażeniami.

Jak mówią szefowie Lancii, Thema będzie "prawdziwą alternatywą" dla aut klasy premium. Czy tak będzie w rzeczywistości? Wszystko zależy od ceny.

Zapraszamy do galerii zdjęć nowej Lancii Themy.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Nowa Lancia Thema - WIDEO

Nowe, amerykańskie Fiaty i Lancie

Lancia Thema - ogłoszenia

Więcej o: