Skoda Fabia RS | Długi dystans - 15 tys. km

Nasza Skoda przejechała już 15 tys. km. Komputer wyświetlił informację, że powinniśmy się stawić na przegląd w serwisie. Nie ma na co czekać. Sprawdzimy, ile kosztuje pierwsza wizyta w ASO i co zostanie wymienione

Zwykle w samochodach marki Skoda przegląd wykonuje się rzadziej, co 30 tys. km. Nasza usportowiona odmiana, która z litra pojemności z pomocą kompresora i turbo jest w stanie wykręcić 128 KM, wymaga jednak częstych odwiedzin w serwisie.

Skoda Fabia RSSkoda Fabia RS Skoda Fabia RS, Szczepan Mroczek W poprzednich odcinkach: Skoda Fabia RS - start Skoda Fabia RS - 5 100 km Skoda Fabia RS - 7 500 km Skoda Fabia RS - 11 395 km

Jakie uwagi zgłosiliśmy po przejechaniu 15 tys. km? Fabia RS na nierównościach cicho pobrzękuje. Mamy wrażenie, że dźwięki związane są ze skrzynią biegów, ponieważ zmiana przełożeń wygasza ten hałas. Zgłosiliśmy nasze spostrzeżenie w serwisie. Mechanicy zbadali temat. Odpowiedz była krótka - ta przypadłość nie wymaga interwencji i nie ma powodu do obaw. Ten typ tak po prostu ma. Na pocieszenie dodamy zaniepokojonym klientom, że dźwięk występował od momentu kiedy zaczęliśmy jeździć autem. Po 15 tys. kilometrów nie nasilił się ani nie znikł.

Okazuje się również, że Fabia RS ma zdolność regeneracji. Zdarzyło się (i to nie w mrozie) że prawa tylna, sterowana elektrycznie szyba odmówiła posłuszeństwa. Ale wystarczyło zostawić Skodę na noc w samotności, by dolegliwość ustąpiła. Nawrót objawów się nie powtórzył. Kobieta zmienną jest, podobnie Skoda Fabia.

Przy tego typu wysilonych silnikach warto częściej sprawdzać poziom oleju. Skoda Fabia RS nie ma lekkiego żywota w naszej redakcji. Po 12 tys. km zauważyliśmy, że poziom oleju w silniku spadł i trzeba było uzupełnić 0,5 litra. Powód? Najprawdopodobniej dłuższa jazda na niemieckich autostradach, gdzie podróżowaliśmy się z dużymi prędkościami. Trudno się dziwić, że silnik zużył trochę oleju. To normalny objaw. Sprawdzimy, czy po wymianie oleju na świeży (Castrol SLX 5W30) i po przejechaniu następnych kilku tysięcy kilometrów trzeba będzie uzupełniać jego poziom i was o tym poinformujemy ( więcej na temat oleju ).

Więcej uwag co do kondycji naszego RS-a nie mamy. Najbardziej obawialiśmy się, że na polskich drogach uszkodzimy 17-calowe koła z niskoprofilowymi oponami (205/40), ale jak na razie i obręcze i opony są w jak idealnym stanie.

Pierwszy przegląd Skody Fabii, po 15 tys. km obejmuje wymianę oleju i filtra oraz kontrolę stanu auta. W autoryzowanej stacji to wydatek ok. 800 zł. W przypadku naszego RS-a poza kontrolą nie wykonano żadnych dodatkowych czynności serwisowych.

Szczepan Mroczek

Skoda Fabia RS | Kompendium

Skoda Fabia RS | Test długodystansowy

Aktualny przebieg: 14 900 km Średnie spalanie: 9,1 l/100 km Usterki: hałas ze skrzyni biegów Koszty: 800 zł (przegląda po 15 tys. km)

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Fabia i Octavia w nowych, rodzinnych wersjach

Dlaczego Polacy nie lubią Skody?

Skoda Octavia - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA