Hybryda Infiniti w księdze Guinnessa

Samochód z produkcji seryjnej ustanowił rekord Guinnessa na torze wyścigowym Santa Pod w Wielkiej Brytanii, gdzie, pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA, rozgrywane są Mistrzostwa Europy w Drag Racingu (wyścigach na ćwierć mili)

ROLLE, Szwajcaria, 20 września 2011 r. - Najnowszy model Infiniti na rynek europejski, czyli M35h trafił właśnie do ksiąg rekordów jako najszybciej przyspieszające w pełni hybrydowe auto na świecie. Próbę bicia rekordu nadzorował  przedstawiciel Guinness World Records , zaś za kierownicą M35h zasiadał Tim Pollard, dziennikarz brytyjskiego czasopisma motoryzacyjnego „Car”. Sedan z napędem benzynowo-elektrycznym o mocy 364 KM pokonywał wielokrotnie dystans 402,5 m (ćwierć mili), przeciętnie w 13,9031 sekundy (średnia ze wszystkich prób).

Hybrydowe Infiniti zmierzyło się również z torem wyścigowym Santa Pod w Wielkiej Brytanii. Wynik: 13,896 sekundy. Start zatrzymany umożliwił M35h pokazanie jego wyjątkowych atutów - połączenia momentu obrotowego silnika elektrycznego już od 0 obr./min. i mocy silnika benzynowego V6 przy wysokich obrotach. Dzięki nim osiągnął imponujący rezultat - samochód mijał punkt komputerowego pomiaru czasu na końcu każdej rundy pędząc z prędkością powyżej 160 km/h.

InfinitiInfiniti FX dla Vettela

W hierarchii szybkich samochodów wynik ten stawia M35h na równi z takimi „bohaterami osiągów” jak Lamborghini Countach1 z 1982 roku, zaś do niektórych modeli Porsche, Ferrari i Aston Martin zabrakło mu kilku dziesiątych sekundy.

Wynik M35h w okolicach 13 sekund stawia najnowsze Infiniti wśród arystokracji osiągów. Fakt ten może być zaskakujący, biorąc pod uwagę, że jest to auto prawie pięciometrowe, czterodrzwiowe i pięcioosobowe, w którym wielką wagę przyłożono do luksusu, wygody i bogatego wyposażenia oraz przyjemności z jazdy.

Wynik ten jest tym bardziej godny odnotowania, że Infiniti M35h emituje jedynie 162 g dwutlenku węgla na kilometr, zaś w cyklu mieszanym zużywa tylko 7,0 litra na 100 km. Cena dostępnego teraz w sprzedaży w Europie M35h jest bardzo konkurencyjna. W Polsce różnica w stosunku do odpowiedniego M30d z silnikiem Diesla wynosi zaledwie 9500 złotych.

- Infiniti M35h dowodzi, że hybrydy mogą być zarówno szybkie, jak i ekonomiczne - powiedział Tim Pollard. Na torze Santa Pod można było wyczuć natychmiastowy moment obrotowy silnika elektrycznego - zaraz z pozycji spoczynkowej samochód dosłownie wyskakiwał z linii startowej. Próbowałem zmieniać biegi ręcznie, ale okazało się, że automatyczna zmiana biegów była szybsza. Właśnie korzystając z automatu osiągnęliśmy najlepszy czas - 13,896 sekundy.

Szczepan Mroczek

ZOBACZ TAKŻE:

Infiniti FX z turbodieslem - TEST

Infiniti FX po zmianach

Infiniti FX - ogłoszenia

Więcej o: