Salon Frankfurt 2011 | Nowy Mercedes ML | Galeria

Średnio o 25 procent oszczędniejsze silniki, najniższy w klasie współczynnik oporu powietrza i dostęp do internetu na pokładzie - oto nowa Klasa M w skrócie. Zapraszamy do obszernej galerii zdjęć modelu

Z zewnątrz Klasa M jakby złagodniała. Charakterystyczny kształt słupka C nawiązuje do poprzedników, a przedni i tylny pas - do produkowanych obecnie "gwiazd". Niestety, w wyrazie twarzy ML-a zabrakło agresji CLS-a. Niemcy chwalą się za to najniższym w klasie współczynnikiem oporu powietrza, równym 0,32.

Rozstaw osi nowego ML-a pozostał taki sam jak poprzednika (291,5 cm). Model jest za to o 2,4 cm dłuższy (480,4 cm), o 1,6 cm szerszy (192,6 cm) i 1,9 cm niższy (179,6 cm). Centymetrów przybyło także we wnętrzu. Szerokość na wysokości łokci wzrosła o 34 mm z przodu i o 25 mm z tyłu auta.

Deska rozdzielcza przywodzi na myśl tę z Klasy S. Naczelne miejsce zajmuje kolorowy wyświetlacz o przekątnej 14,7 lub 17,8 cm. Wersje z opcjonalnym systemem COMAND będą oferować dostęp do internetu (podczas postoju) oraz aplikacji Mercedesa (zarówno podczas postoju, jak i w ruchu). Ta ostatnia zawiera mapy Google, prognozę pogody oraz umożliwia korzystanie z Facebooka (od listopada 2011 r.).

Wszystkie wersje Klasy M zostaną uzbrojone w napęd na cztery koła 4MATIC i 7-biegowy automat.

Co pod maską? Dwa turbodiesle - obydwa spełniające normę emisji spalin Euro VI - i benzynowa V-szóstka z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Najbardziej oszczędny, 4-cylindrowy ML 250 BlueTEC osiąga moc 204 KM i maksymalny moment 500 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9 s i rozpędza się do 210 km/h. Mercedes jest dumny z wyjątkowo niskiego apetytu tej wersji - na papierze średnio 6 l ON/100 km.

Mocniejszy model ML 350 BlueTEC ma średnio zużywać 6,8 l ON/100 km. Jego 3-litrowy turbodiesel V6 generuje 258 KM i 620 Nm. Przyspieszenie do setki zajmuje 7,4 s, a prędkość maksymalna to 224 km/h.

Benzynowy ML 350 generuje 306 KM i 370 Nm. Setka pojawia się tu na liczniku w ciągu 7,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Co z apetytem? Niemcy obiecują średnie zużycie paliwa 8,5 l/100 km.

W walce z nadmiernym zużyciem paliwa pomagają nie tylko nowoczesne silniki, ale i szereg innych zabiegów: układ start-stop, elektryczne wspomaganie kierownicy, "inteligentny" system zarządzania energią, wlot powietrza z zasłonami sterującymi dopływem powietrza czy aluminiowe elementy nadwozia.

Mocniejszy turbodiesel i benzyniak w opcji dostępne będą z pakietem off-roadowym z osłonami podwozia, przełożeniem redukcyjnym oraz wzdłużną blokadą mechanizmu różnicowego (maksymalny prześwit - 285 mm, głębokość brodzenia - 600 mm). Za pomocą pokrętła kierowca będzie mógł sterować ustawieniami układu napędowego i zawieszenia zależnie od warunków jazdy (m.in. tryb zimowy czy holowania przyczepy). Lista opcji obejmuje również system niwelujący przechyły nadwozia z aktywnymi stabilizatorami oraz pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC.

Zapraszamy do obszernej galerii zdjęć Mercedesa Klasy M .

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Używany Mercedes ML (1997-2005)

Hybrydowy Mercedes ML

Mercedes ML - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA