Salon Frankfurt 2011 | Lexus GS 450h

W planach jest nieprzyzwoicie mocny GS-F, mający stanąć w szranki z BMW M5 i Audi S6, jednak póki co najmocniejsza odmiana Lexusa GS nosi oznaczenie 450h
Lexus LFA NürburgringLexus LFA podbija Nürburgring

W Pebble Beach Lexus pokazał nową generację GS w wersji 350. Do Frankfurtu przywiózł najmocniejszą jak dotąd wersję 450h. Samochód wyróżnia się tym, że ma napęd hybrydowy.

Podstawą napędu jest silnik spalinowy V6 3.5 pracujący w cyklu Atkinsona (dłuższe czasy otwarcia zaworów w celu optymalizacji procesów spalania). O niskie spalanie dba także wysoki stopień sprężania wynoszący 13:1 i wtrysk paliwa realizowany bezpośrednio do cylindra.

Silnik spalinowy napędza generator odpowiedzialny za ładowanie akumulatorów zasilających silnik elektryczny, jak też realizuje napęd poprzez nową skrzynię bezstopniową E-CVT (Electronically Controlled Continuously Variable Transmission). Kierowca ma do dyspozycji kilka trybów w zależności od warunków drogowych: Sport S+, Sport S, Normal, Eco i EV (elektryczny).

Całkowita moc układu wynosi 338 KM, co pozwala na sprint do 96 km/h w 5,6 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h.

Pozostałe cechy auta pozostały niezmienione w stosunku do wersji konwencjonalnej włączając w to system Lexus Dynamic Handling, czy napęd obu osi.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Wybierz najlepszą generację Lexusa GS

Salon Frankfurt 2011 | Nowy Lexus GS

Lexus GS - ogłoszenia

E-CVT
Więcej o: