Salon Frankfurt 2011 | Mazda CX-5 | Galeria

Nowy SUV-ik (lub też crossover) CX-5 to główna atrakcja stoiska Mazdy podczas salonu samochodowego we Frankfurcie

Karoseria CX-piątki mierzy 454 cm długości, 184 cm szerokości i 167 cm wysokości. Prześwit to 21,5 cm.

Zapowiedzią CX-piątki był prototyp Minagi , pokazany podczas tegorocznych targów w Genewie. Model nakreślono w duchu nowego języka stylistycznego Japończyków o kryptonimie KODO, co oznacza "duszę ruchu". Wedle tej filozofii, kolejne Mazdy już na postoju mają emanować witalnością. Miejsce "uśmiechniętego" wlotu powietrza zajął przedni pas inspirowany koncepcyjną limuzyną Shinari , zaś linia boczna i tył pachną nieco Infiniti EX-em. Efekt? Oceńcie sami.

Współczynnik oporu powietrza równy 0,33 pomaga Maździe w ograniczeniu apetytu na paliwo i jeśli wierzyć Japończykom, zapewnia niski poziom hałasu w kabinie. Rozstaw osi wynosi 270 cm, co przekłada się na rekordową w klasie ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń. Pojemność bagażnika to okrągłe 500 l.  Podobnie jak "szóstka", CX-piątka została wyposażona w zmyślny system składania siedzeń Karakuri oraz kanapę dzieloną w stosunku 40:20:40.

Między przednie koła japońskiego SUV-a trafi wydajniejszy benzyniak o pojemności 2 litrów i 2,2-litrowy turbodiesel w dwóch wersjach mocy (obydwa typy silników będą miały stopień sprężania 14:1, będą też współpracować z układ start-stop) oraz ręczna i automatyczna skrzynia biegów nowej generacji (obydwie o 6 przełożeniach) z rodziny Skyactiv.

Mimo że motor 2.2 MZR-CD nie został uzbrojony w system selektywnej redukcji katalitycznej, ograniczający emisję tlenków azotu, spełnia już normę emisji spalin Euro VI.

Mazda CX-5 z 2-litrowym benzyniakiem w wersji przednionapędowej generuje moc 165 koni przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4000 obr./min (4x4: 160 KM i 208 Nm). W połączeniu ze skrzynią mechaniczną i systemem i-stop (Mazdowski układ start-stop), średnio ma zużywać 6 l benzyny na każde 100 km (wersja z napędem na przednią oś).

Wariant wysokoprężny o pojemności 2,2 litra osiąga 150 KM przy 4500 obr./min i 380 Nm w zakresie 1800-2600 obr./min lub 175 KM przy 4500 obr./min i 420 Nm przy 2000 obr./min. Słabsza wersja z ręczną skrzynią może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 l/100 km (odmiana z napędem na jedną oś). I tu nie zabraknie seryjnego układu i-stop.

Zawieszenie CX-piątki wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu i konstrukcję wielowahaczową z tyłu. Lista wyposażenia obejmuje systemy aktywnego bezpieczeństwa takie jak: - system automatycznego hamowania, chroniący przed kolizjami przy niskich prędkościach (do 30 km/h); - zmodernizowany asystent "martwego pola" RVM, wykrywający pojazdy już przy prędkości 30 km/h (wcześniej 60 km/h); - układ kontroli pasa ruchu; - czujnik automatycznie przełączający światła drogowe na mijania i odwrotnie.

Zapraszamy do galerii zdjęć nowej Mazdy CX-5 .

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

90 lat Mazdy - GALERIA

Mazda RX-8 - to już jest koniec

Mazda CX-9 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.