Salon Frankfurt 2011 | Seat IBL

Seat pokazał nowy język stylistyczny w postaci prototypu o nazwie IBL. Łączy on minimalizm stylistyczny, czyli proste formy i brak zbędnych ozdób z wyraźną i dynamiczną linią, jakiej oczekuje się od samochodów ze sportowym DNA
Seat IBEIBE - mały Seat przyszłości

Trendy w stylistyce co kilka lat ulegają zmianie. Raz dominują seksowne krągłości, innym razem nadchodzi epoka eleganckich ostrych krawędzi. Seat nie jest wyjątkiem. Po latach odważnie stylizowanych modeli, których zwiastunem był prototyp Salsa (2000 r.) nadeszła pora na zmiany. Pierwszym modelem, który powrócił do klasycznych linii i (co najmniej) dwubryłowej sylwetki była Ibiza. W najbliższym czasie przyjdzie kolej na całą rodzinę kompaktów, które zastąpią modele Leon i Altea. Jak będą wyglądać? Pierwszą zapowiedzią nowego języka stylistycznego był prototyp IBE, mały hatchback o sportowej sylwetce. Teraz przyszła pora na większego sedana nazwanego IBL.

Seat IBL ma wymiary typowego przedstawiciela klasy średniej. Auto mierzy 4,67 m długości, 1,85 m szerokości i ma rozstaw osi wynoszący 2,71 m. Mimo to opiera się rodzinnemu podobieństwu do Audi A4, czy odświeżonego Passata. Przetłoczenie biegnące wzdłuż nadwozia i pochłaniające klamki boczne bardziej kojarzy się z Alfą Romeo, niż z niemieckimi sedanami.

W IBL wykorzystano unikatowe stylistyczne DNA, którego cechy można będzie odnaleźć w przyszłych generacjach pojazdów marki Seat. IBL to z pewnością nie tylko kolejny sedan. Tak według Seata powinien prezentować się wybitnie sportowy czterodrzwiowy model – wyjaśnia Alejandro Mesonero-Romanos, nowy szef Działu Projektowania Seata

Profil Seata IBL zdominowały potężne, 20-calowe koła które zdają się mówić "z tym autem nie ma żartów". Pas przedni i tylny narysowano dość minimalistycznie, ale autu trudno odmówić wyrazistości.

Podobnie jest we wnętrzu. deska jest lekka, nieprzeładowana i czytelna. Ciekawym pomysłem jest rozdzielenie zegarów na dwie części. Trzy usytuowano przed oczami kierowcy, a trzy kolejne na środku deski rozdzielczej. Są one wyświetlane elektronicznie, więc kierowca może wybrać sobie te, których najbardziej potrzebuje. Informacje mogą być wyświetlane w formie klasycznych zegarów analogowych lub w formacie cyfrowym.

Czy tak będzie wyglądała następna generacja Exeo? Tego nie wiemy, ale naszym zdaniem tak powinna wyglądać już obecna.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Frankfurt 2011 | Odmłodzony Seat Exeo

Salon Frankfurt 2011 | Powrót Audi A2

Seat Toledo - ogłoszenia

Więcej o: