Salon Frankfurt 2011 | Volvo

Volvo we Frankfurcie pokaże nowy samochód koncepcyjny oraz gamę nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych pracujących zgodnie z ideą downsizingu

Silniki benzynowe zasilane będą z pomocą bezpośredniego wtrysku, a diesle układu common rail. Nowa gama motorów ma idealnie spisywać się w hybrydach i pozwala obniżyć spalanie i emisję CO2 bez poświęcania osiągów.

Czterocylindrowe silniki oznaczone skrótem VEA mają lepsze osiągi od obecnie produkowanych jednostek sześciocylindrowych i jednocześnie zużywają mniej paliwa od aktualnych czterocylindrowców - powiedział wicedyrektor do spraw rozwoju Peter Martens.

Według informacji jakie podaje Volvo oszczędność w zużyciu paliwa sięga 35%. Poza tym silniki będą zbudowane z mniejszej ilości części (do 60 %) i będą nawet o 90 kg lżejsze od jednostek z obecnej gamy.

Salon Frankfurt 2011 | Przewodnik

Volvo pracuje również na nowoczesnym systemem odzyskiwania energii, cieplnej i kinetycznej, który wykorzystuje układ z kołem zamachowym (kręcącym się z prędkością 60 tys. obr./min) stosowany w samochodach F1. System podczas przyspieszania gwarantuje dodatkowe 80 KM i oszczędność w zużyciu paliwa na poziomie 20%.

Nasz samochód koncepcyjny jest dowodem na to, że downsizing może iść w parze z oczekiwaniami klientów dotyczącymi przyjemności z jazdy i komfortu - obiecuje Peter Martens

Volvo zapowiada też wprowadzenie nowej gamy modelowej, która będzie bazowała na ultralekkiej modułowej platformie. Ta pozwoli obniżyć masę nawet o 150 kg. Martens zapowiada, że samochód ma również zaskakiwać stylizacją, ale jeszcze nie ujawniono wyglądu nowego Volvo. Auto światło dzienne ujrzy dopiero we Frankfurcie.

Szczepan Mroczek

ZOBACZ TAKŻE:

Volvo S60 - PIERWSZA JAZDA

Volvo S60 R-Design

Volvo S60 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA