Salon Frankfurt 2011 | Fiat Panda "na żywo" | Wideo

We Frankfurcie zadebiutuje miejski bestseller Fiata. Nowa Panda ma być większa, bardziej funkcjonalna i oszczędniejsza. Pierwsze zdjęcia trafiły do sieci kilka dni temu, dziś możemy obejrzeć pierwsze oficjalne wideo z nowym wcieleniem popularnego Fiata

Nowa generacja Pandy została zaprojektowana tak, aby przy niewielkich gabarytach do maksimum wykorzystać przestrzeń nadwozia. Auto nadal mieści się w segmencie samochodów miejskich, mimo że jego nadwozie nieco urosło. Mierzy 365 cm długości, 164 cm szerokości i 155 cm wysokości. Ja zapewnia producent, w autem swobodnie podróżować może pięć osób, a dodatkową zachętą do dalekich wycieczek ma być jeden z największych bagażników w segmencie.

Dopracowano także funkcjonalność samochodu dodając liczne schowki we wnętrzu kabiny i możliwość wielorakiej konfiguracji przednich i tylnych foteli. Tylną kanapę można składać i przesuwać, a oparcie przedniego fotela pasażera składa się tworząc praktyczny stolik.

Nowością w gamie silnikowej Pandy są dwucylindrowe 0.9 TwinAir Turbo i 0.9 TwinAir o mocy, odpowiednio 85 KM i 65 KM. Obie jednostki standardowo wyposażono w system Start&Stop, który wyłącza silnik podczas dłuższych zatrzymań np. w czasie postoju w korku. Gamę benzynowych jednostek napędowych uzupełnia zmodernizowana wersja znanego już silnika 1.2 Fire o mocy 69 KM.

W ofercie znajdzie się również silnik Diesla 1.3 Multijet II 75 KM, który także standardowo wyposażono w system Start&Stop, a gamę silnikową uzupełniają jednostki zasilane dwoma rodzajami paliwa: 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM (benzyna/metan) i 1.2 EasyPower (benzyna/LPG) osiągający 69 KM.


Początkowo nowa generacja Pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie - Panda 4x4 dołączy do oferty nieco później - w drugiej połowie roku 2012. Do wyboru przewidziano cztery jednostki napędowe, trzy wersje wyposażenia, dziesięć kolorów nadwozia, cztery wersje wykończenia wnętrza, dwa rodzaje kołpaków na koła lub felgi aluminiowe w rozmiarach 14" i 15".

Na liście wyposażenia standardowego znalazły się: cztery poduszki powietrzne (przednie i kurtyny boczne), ABS z systemem wspomagania hamowania BAS (Brake Assist System), przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami, system do montażu fotelików dziecięcych Isofix, zagłówki przednich foteli antiwhiplash, zagłówki tylne i światła do jazdy dziennej.

Dodatkowo w wyposażeniu dostępne są m.in.: nowy system nawigacyjno-multimedialny Blue&Me-TomTom LIVE, duży, przezroczysty, otwierany elektrycznie szklany dach Skydome, system audio Hi-Fi z odtwarzaczem CD/MP3, oraz wspomaganie kierownicy Dualdrive City, które występuje w standardzie dla każdej wersji.

Wkrótce do sprzedaży wejdzie także zautomatyzowana przekładnia zmiany biegów Dualogic w połączeniu z silnikami typu TwinAir. Przewidziano także wprowadzenie nowego, innowacyjnego systemu automatycznego hamowania, który potrafi zatrzymać samochód jadący z prędkością 30 km/h, jeżeli specjalne sensory wykryją nagle pojawiającą się przeszkodę.

Bartosz Sińczuk, Źródło: Fiat

ZOBACZ TAKŻE:

Jubileuszowa Panda na 30-lecie

Nowy Fiat Panda - ZDJĘCIA

Fiat Panda - ogłoszenia

Więcej o: