Obecna, siódma już generacja Maximy pojawiła się na rynku amerykańskim w połowie 2008 roku. Przednionapędowa limuzyna korzysta z 3,5-litrowego silnika benzynowego V6 (VQ35DE) o mocy 290 koni i maksymalnym momencie obrotowym 354 Nm, spiętego z bezstopniową przekładnią CVT. Jej nadwozie mierzy 484 cm długości, 186 cm szerokości i 147 cm wysokość, a rozstaw osi wynosi 277,6 cm. Auto powstaje w amerykańskiej fabryce Nissana w Tennessee.
Sezonowe zmiany w gamie Maximy ograniczają się do nowych wzorów 18- i 19-calowych obręczy, dwóch dodatkowych odcieni nadwozia, nowego, białego podświetlenia wskaźników, zmodyfikowanego panelu systemu audio oraz poszerzonych palety dostępnych gatunków drewna i kolorów tapicerki.
Motoryzacyjne plotki wieszczyły, że już w 2010 roku Maxima - z turbodieslem pod maską - miała zagościć w europejskiej ofercie Nissana. Zważywszy jednak na rosnące rozmiary aut klasy średniej i rynkowe niepowodzenia konkurencyjnych modeli, takich jak Peugeot 607, nie należy spodziewać się jej debiutu na Starym Kontynencie.
W USA najtańszy Nissan Maxima kosztuje 32 510 dolarów (wraz z kosztami przygotowania auta do wydania).
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: