Salon Frankfurt 2011 | Nowy Lexus GS

Podczas Pebble Beach Concours d'Elegance w Kalifornii Japończycy zaprezentowali najnowszego Lexusa GS. Modelowi przyjdzie się zmierzyć nie tylko z konkurencją z Niemiec, ale i z rywalem z własnego podwórka - Infiniti M

Pierwsza generacja Lexusa GS pojawiła się w 1993 roku. Jej nadwozie zaprojektowało studio Giugiaro.

Stylizacja Lexusa GS żywo nawiązuje do prototypu LF-Gh, zaprezentowanego podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Charakterystyczny kształt wlotu powietrza i reflektorów znamy już z kompaktowego CT.

Niemal identyczne jak u poprzednika wymiary zewnętrze kryją bardziej przestronną kabinę i większy o 25 proc. bagażnik. Drzwi są szersze, poprawiła się również widoczność z miejsca kierowcy i pozycja za kierownicą (przynajmniej według Lexusa).

Projekt deski rozdzielczej nawiązuje do sportowego LFA. Zniknął cyfrowy zegarek, pojawił się za to dżojstik sterowania pokładowymi multimediami oraz inteligentna klimatyzacja, oszczędzająca energię i chłodząca tylko zajęte przez pasażerów miejsca.

Pod blaszanym płaszczem kryje się sztywniejsza płyta podłoga, przeprojektowane zawieszenie z elementami z aluminium i nową konstrukcją wielowahaczową z tyłu oraz wydajniejsze hamulce z 4-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi. Rozstaw kół zwiększył się o 40 mm z przodu i o 50 mm z tyłu.

Co pod maską? Do Europy Lexus zawita w trzech wersjach. Poza benzyniakami V6, kryjącymi się pod oznaczeniami 250 i 350, dostępna będzie także hybryda 450h z 3,5-litrowym motorem V6 oraz silnikiem elektrycznym.

Pośredni wariant 350 występuje w wersji z napędem na tylne lub wszystkie koła (rozkład od 50/50 do 30/70) i współpracuje z 6-biegowym automatem. Z pojemności 3,5 litra generuje moc 306 KM przy 6400 obr./min i 376 Nm maksymalnego momentu przy 4800 obr./min. Lexus GS 350 osiąga prędkość 96 km/h w ciągu 5,7 s.

Lista wyposażenia Lexusa GS obejmuje m.in. system nagłośnienia Mark Levinson z 17 głośnikami, 10 poduszek powietrznych, czujniki pasa ruchu, wyświetlacz head-up oraz układ ostrzegający przed kolizją. Ten ostatni w razie wypadku uruchomi hamulce i samodzielnie ustawi fotele pasażerów w optymalnej pozycji. Niebawem do oferty dołączy także usportowiona wersja F-Sport. Produkcja modelu ruszy w grudniu, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach w lutym 2012 roku.



Zapraszamy do galerii zdjęć nowego Lexusa GS.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Niewiarygodnie silny Lexus - WIDEO

Lexus GS - TEST

Lexus GS - ogłoszenia

Więcej o: