Audi prezentuje nowy silnik 1.8 TFSI

Wraz ze zmodernizowanym modelem A5 w palecie Audi pojawi się nowa odsłona silnika 1.8 TFSI

Odświeżone Audi A5

Benzynowy motor z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje z pojemności 1798 ccm moc 170 koni przy zaledwie 3800 obr./min oraz maksymalny moment obrotowym 320 Nm w zakresie 1400-3700 obr./min. W połączeniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną, zasilane nim Audi A5 Coupe osiąga "setkę" w 7,9 s i może pędzić z prędkością 230 km/h.

Niemcy są szczególnie zadowoleni z mniejszego niż u 160-konnego poprzednika apetytu. Wspomniane Audi zużywa średnio - jeśli wierzyć deklaracjom - 5,7 l/100 km, czyli o 21 proc. mniej niż dotychczas. Naturalnie, silnik spełnia już normę emisji spalin Euro VI, która wejdzie w życie w 2015 roku.

Lista modyfikacji jednostki obejmuje m.in. zwiększenie ciśnienia wtrysku ze 150 do 200 bar, zastosowanie obok wtrysku bezpośredniego także zasilania pośredniego (przy częściowym obciążeniu paliwo wtryskiwane jest do końcowego odcinka kolektora dolotowego, wtrysk bezpośredni działa w momencie rozruchu i przy dużym obciążeniu) oraz dwustopniowej regulacji skoku zaworów wydechowych.

Nowy system zarządzania temperaturą redukuje emisję CO2 przez silnik 1.8 TFSI o około 2,5 g/100 km.

Maksymalne ciśnienie doładowania turbosprężarki wynosi 1,3 bar, a jej wirnik wykonano z nowego stopu, pracującego w temperaturze do 980 stopni Celsjusza. Swój wpływ na obniżenie zużycia paliwa ma również elektroniczne sterowanie temperaturą cieczy chłodzącej. Dzięki połączeniu kolektora wydechowego z głowicą silnika, udało się obniżyć temperaturę spalin i uniknąć konieczności wzbogacania mieszanki podczas pracy przy pełnym obciążeniu. Masa silnika spadła ze 135 do 131,5 kg.

Marcin Sobolewski, źródło: Audi

ZOBACZ TAKŻE:

Audi A6 - PIERWSZA JAZDA

Audi A6 - GALERIA

Audi A6 - ogłoszenia

Więcej o: