Salon Frankfurt 2011 | Hyundai i30

Koreańczycy idą za ciosem. Do niedawno zaprezentowanego i40 dołączy niebawem kolejna generacja kompaktowego i30

Obecnie produkowany Hyundai i30 zadebiutował całkiem "niedawno", bo 4,5 roku temu. Według Koreańczyków tyle jednak wystarczy, by model odjechał na emeryturę i ustąpił miejsca następcy.

Nowy model to kolejny wyznawca koreańskiego języka projektowania o nazwie Fluidic Sculpture, czyli "opływowej rzeźby". Powstał w niemieckim centrum projektowym Hyundaia specjalnie z myślą o europejskim rynku. Cel? Dalszy wzrost udziału w tutejszym segmencie kompaktów.

Przednie zawieszenie nowego i30 będzie oparte na kolumnach MacPhersona, tylne zaś - na konstrukcji wielowahaczowym. Pod maską nie zabraknie na pewno 1,6-litrowego benzyniaka z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 140 koni.

Kolejna generacja Hyundaia i30 również będzie produkowana w Czechach. Auto trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Hyundai i30 po zmianach

Hyundai i30 CW - TEST

Hyundai i30 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA