Opel Insignia po zmianach

Lada dzień do salonów trafi subtelnie odświeżony Opel Insignia. Niemal wszystkie zmiany kryją się pod blaszanym płaszczem

Opel Insignia zdobył tytuł europejskiego Samochodu Roku 2009. Dotychczas znalazł ponad 400 tys. nabywców.

Pierwsza nowość to 1,4-litrowy benzyniak z turbodoładowaniem o mocy 140 koni i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Zastąpi on leciwy już motor wolnossący o tej samej mocy i pojemności 1,8 litra. Nowa wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,9 s i rozpędza się maksymalnie do 205 km/h.

Opel chwali się, że w połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, układem start-stop, aerodynamicznymi osłonami podwozia i oponami o niskim oporze toczenia o rozmiarze 225/55 R 17 Insignia to najbardziej ekonomiczne auto z silnikiem benzynowym w swojej klasie. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta wynosi 5,6 l/100 km (sedan) lub 5,8 l/100 km (kombi).

Z drugiej strony palety silnikowej debiutuje wzmocniony, turbodoładowany benzyniak o pojemności 2 litrów, mocy 250 koni (+30 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (+50 Nm). Współpracuje on z sześciostopniową skrzynią mechaniczną lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń i kieruje moment obrotowy do kół obu osi. Efekt? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,5 s i prędkość maksymalna 250 km/h.

Dodatki takie jak w przypadku najsłabszej wersji - m.in. system start-stop i ogumienie o zmniejszonym oporze toczenia - sprawiają, że według Opla 250-konna Insignia 4x4 zużywa średnio 8,4 l/100 km. To o 0,5 l/100 km mniej od 220-konnej poprzedniczki.

Układ wyłączający silnik na postoju trafi także do przednionapędowej wersji benzynowej 2.0 o mocy 220 KM. Dzięki temu jej średni apetyt spada (przynajmniej według producenta) z 8,1 do 7,6 l/100 km.

"Średniak" z Rüsselsheim po raz pierwszy otrzyma również elektryczną pompę wspomagania kierownicy, sprzyjającą oszczędności paliwa. Czy nowy układ będzie równie precyzyjny i mięsisty jak montowany dotychczas, sprawdzimy podczas jazd testowych.

Pozostałe nowości to udoskonalone systemy informacyjno-rozrywkowe, wykończenie skórą nappa w kolorze "Indiańska noc", lakier Luxor oraz odświeżone wzory obręczy kół. Insignia zostanie także wyposażona w nową przednią kamerę do rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Poza tym urządzenie kontroluje odległość od poprzedzającego auta i ostrzega kierowcę, jeśli ten nie zachowuje bezpiecznego odstępu (funkcja działa od 40 km/h), oraz automatycznie przełącza światła drogowe na mijania i odwrotnie.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

Z Insignią zaparkujesz wszędzie

Opel Insignia ecoFlex - PIERWSZA JAZDA

Opel Insignia - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA