Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
i8 - ekologiczne coupe BMW
Wygląda znajomo? Nic dziwnego. Auto jest ewolucją studyjnego Vision EfficientDynamics zaprezentowanego w 2009 roku we Frankfurcie. W ciągu dwóch lat inżynierom BMW udało się dopieścić projekt ekologicznego sportowca.
i8 jest hybrydą ładowaną z gniazdka. Mierzy 463,2 cm długości, 195,5 cm szerokości i 128 cm wysokości i może pomieścić cztery osoby. Zmodyfikowany napęd elektryczny z miejskiego BMW i3 współpracuje tu z benzynowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5 l, z którego inżynierowie wycisnęli 220 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Razem produkują moc rzędu 350 KM i 550 Nm momentu, a potencjał rozdzielany jest na wszystkie cztery koła. Przednie napędzane są przez silnik elektryczny, tylne przez jednostkę benzynową. Osiągi? 0-100 w 4,6 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
A wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 3 l/100 km. Tak przynajmniej obiecują przedstawiciele BMW. W uzyskaniu imponującego wyniku pomaga układ start&stop i system odzyskiwania energii z hamowania. Ładowany z domowego gniazdka zestaw litowo-jonowych akumulatorów pozwala też na przejechanie 35 kilometrów bez potrzeby uruchamiania silnika spalinowego. To ukłon w stronę mieszkańców europejskich metropolii, które coraz chętniej tworzą w centrum obszary dostępne wyłącznie dla pojazdów bezemisyjnych. Jednak i8 to nie tylko ekologia. Nisko umiejscowiony środek ciężkości i rozkład mas 50/50 w połączeniu ze szczodrym napędem oraz zaawansowanym układem zawieszenia gwarantować mają kierowcy prawdziwie sportowe doznania.
Wszystko to brzmi niezwykle obiecująco. Trzeba jednak pamiętać, że auto widoczne na zdjęciach to wciąż prototyp. Wątpliwe, by finalna wersja "zielonego" sportowca otrzymała równie futurystycznie przystrojone wnętrza, a nadwozie było w całości wykonane z plastiku wzmacnianego włóknem węglowym. A może? Odpowiedź poznamy za dwa lata. Wtedy to pierwsi przedstawiciele "zielonej" submarki BMW trafią do salonów.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE:
-
Dziś kolejna akcja SMOG. Do tej pory policja zatrzymała w nich tysiące dowodów rejestracyjnych
-
Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
-
Na stacji LPG sprzedawali gaz grzewczy zamiast napędowego
-
Renault ZOE - nowy samochód miejski, który zrewolucjonizuje świat
-
Jakiego SUV-a wybrać w abonamencie? Porównujemy Volvo XC60 i Nissana Qashqai
- Opinie Moto.pl: Peugeot 308 Allure 1.2 PureTech 130. Wciąż na posterunku
- Euro NCAP rozbija Teslę Model X, Porsche Taycana i Skodę Octavię. Wszyscy na pięć gwiazdek? [FILMY]
- Mandatu za brak zimówek nie dostaniesz, ale co z ubezpieczeniem? Mogą się pojawić problemy z odszkodowaniem
- Skoda i bezpieczeństwo, czyli jakie systemy wspierające kierowcę znajdziemy w autach tej marki?
- Kupujemy używane: Skoda Yeti - opinie, awarie, najlepsze wersje. Czy warto zainteresować się SUV-em z Czech?
Forum
- Na ile wyceniacie bezpieczeństwo pieszych? (25)
- Nie wiem jak skomentować taką głupotę... (28)
- Luksus - trochę pomieszane.... (29)
- Nissan (11)
- Quba u was chyba smogu nie ma? (28)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (31)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (121)