Turbodoładowany benzyniak o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm współpracuje z silnikiem elektrycznym, generującym moc 54 KM i moment 211 Nm. Razem daje to 245 KM i 480 Nm. Efekt? Przyspieszenie do setki w 7,3 s i prędkość maksymalna 238 km/h. Niemcy obiecują średnie zużycie benzyny na poziomie 6,2 l/100 km.
Siła napędowa płynie do kół przedniej osi za pośrednictwem pozbawionej konwertera, 8-biegowej przekładni. Energię elektryczną gromadzi akumulator litowo-jonowy o pojemności 1,3 kWh, umieszczony w bagażniku A-szóstki. Za jego chłodzenie odpowiada powietrze z dmuchawy z kabiny auta lub oddzielny obieg, sprzężony z układem klimatyzacji.
Audi A6 Hybrid potrafi pokonać 3 kilometry z prędkością do 60 km/h i rozpędzić się nawet do 100 km/h bez angażowania napędu spalinowego. O aktualnym trybie pracy napędu informuje wyświetlacz w miejscu obrotomierza i na ekranie systemu MMI.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: