Brytyjski "Auto Express" zdradza, jak mógłby wyglądać kolejny Volkswagen Golf. Auto zadebiutuje za rok, podczas salonu samochodowego w Paryżu. W przeciwieństwie do VI generacji - zwanej przez niektórych Golfem 5,5 - "siódemka" skorzysta z nowej, modułowej płyty podłogowej (MQB), która w pierwszej kolejności posłuży do budowy najnowszego Audi A3. Dłuższy rozstaw osi ma zaowocować dodatkową przestrzenią w kabinie. Niemcy chcą na równi konkurować z bardziej przestronnym Focusem czy Megane.
Nadzorowana przez Waltera de Silvę stylizacja hatchbacka wciąż reprezentuje konserwatywny nurt i pozostaje wierna szerokiemu słupkowi C. Bardziej śmiałe przetłoczenia nadwozia oraz dynamicznie stylizowany przedni pas to ukłon w stronę młodszych klientów.
Kompaktowy hatchback z Wolfsburga zapoczątkuje całą rodzinę wersji nadwoziowych. Z czasem dołączy do niego podwyższony Golf Plus, kombi Variant, minivan Touran, coupe Scirocco, SUV Tiguan, a także sportowy sedan CC, kabriolet z miękkim dachem oraz coupe-kabriolet Eos.
Pod maską bez rewolucji. Paletę benzyniaków otworzy motor 1.2 TSI w dwóch wersjach mocy (85 i 105 koni). Mocniejszy wariant 1.4 TSI wygeneruje 125 lub 150 KM, a z oferty wypadnie odmiana Twincharger. Do napędu Golfa GTI posłuży z kolei 2-litrowy silnik TSI o mocy 220 koni. Jeszcze więcej emocji? Niemcy wypuszczą również 300-konną "erkę" z napędem na cztery koła (Haldex).
Dla zwolenników diesli przygotowano motory 1.6 TDI (90 i 105 KM) oraz 2.0 TDI (140 i 170 KM). Poza najsłabszą jednostką, każda będzie mogła współpracować z dwusprzęgłową skrzynią DSG. W planach są także "zielone" wersje - "miękka" hybryda (motor elektryczny wspomaga silnik spalinowy, ale sam nie bierze się za napędzanie samochodu), hybryda z "wtyczką" oraz elektryczny Golf z przydomkiem e_BlueMotion.
Lista wyposażenia modelu wzbogaci się o rozwiązania z aut konkurencji i droższych Volkswagenów: kamerę rozpoznającą znaki drogowe, asystent martwego pola, adaptacyjny tempomat, układ zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach oraz dostęp do internetu.
Marcin Sobolewski, źródło: "Auto Express"
ZOBACZ TAKŻE: