Historia BMW 3.0 CSi | Wideo

BMW pragnie odświeżyć naszą pamięć i przypomina historię jednego z najpiękniejszych coupe wszech czasów - 3.0 CSi (E9)

W latach 1971-1975 Niemcy wyprodukowali niewiele ponad 8000 sztuk 3.0 CSi. Każdą z nich wprawiała w ruch rzędowa "szóstka" z mechanicznym wtryskiem paliwa o mocy 200 koni, generowanych przy 5500 obr./min, i maksymalnym momencie obrotowym 272 Nm, osiąganym przy 4300 obr./min. Siła napędowa trafiała na tylne koła za pośrednictwem ręcznej, 4-biegowej skrzyni. Niemieckie gran turismo osiągało setkę w 7,5 s i mogło pędzić z prędkością 220 km/h.

Karoserie 3.0 CSi powstawały w zakładach Karmanna w Osnabruck, skąd pociągiem transportowano je do Dingolfing. Pełne finezji linie nadwozia kontynuują trend zapoczątkowany przez modele 2000C/CS i 2800CS, a później podtrzymany również przez pierwszą serię 6 (E24).

Poza wersją 3.0 CSi dostępna była także 180-konna odmiana 3.0 CS, stworzone w odpowiedzi na kryzys paliwowy "budżetowe" 2.5 CS (150 KM) oraz znany ze sportowych sukcesów wariant CSL ze sztywniejszym zawieszeniem, bocznymi oknami z pleksiglasu oraz maską, klapą i drzwiami wykonanymi z aluminium.

Marcin Sobolewski

ZOBACZ TAKŻE:

600 koni w BMW M3 GTS G-Power

M GmbH rośnie w siłę - BMW M3 liderem sprzedaży

BMW M3 - ogłoszenia

Więcej o: