Haug przyznaje, że Ferrari jest faworytem

Norbert Haug przyznał, że Ferrari jedzie do Turcji w roli faworyta i zapowiada, że najbliższy weekend może być dla McLarena sporym wyzwaniem. Ferrari wygrywało w Istambul Park w dwóch poprzednich ...
Norbert Haug przyznał, że Ferrari jedzie do Turcji w roli faworyta i zapowiada, że najbliższy weekend może być dla McLarena sporym wyzwaniem.

Ferrari wygrywało w Istambul Park w dwóch poprzednich sezonach i Haug jest świadomy, że McLaren może mieć problemy z wyprzedzeniem rywali.

„Tak naprawdę nigdy nie błyszczeliśmy w Turcji, a tym razem dodatkowo nie jesteśmy w szczytowej formie”, powiedział Haug. „Zespół chce zdobyć tyle punktów, ile się da, ale po trzech zwycięstwach z rzędu chyba nikt nie ma wątpliwości, że Ferrari będzie faworytem.”

Chociaż Haug jest pewny, że McLaren będzie w stanie powalczyć o mistrzostwo z Ferrari, twierdzi, że jego zespół nie jest przynajmniej na razie wystarczająco mocny, pomimo bardzo dobrych wyników w ostatni weekend w Barcelonie.

„Barcelona była pierwszym europejskim wyścigiem w tym sezonie i tradycyjne jest swego rodzaju wyrocznią”, tłumaczył. „Podczas kwalifikacji do Pole Position zabrakło nam około trzech dziesiątych sekundy, jednak mieliśmy trochę więcej paliwa.”

„Mimo to z mniejszą ilością paliwa i tak nie bylibyśmy wystarczająco szybcy, aby pokonać Ferrari. Nie mamy jednak wątpliwości, że od czasu zwycięstwa w Melbourne nasz wóz był regularnie ulepszany i jest zdecydowanie szybszy.”

„Niestety nie byliśmy w stanie zdobyć tak wielu punktów, jakbyśmy chcieli – ani w Melbourne, ani w Malezji, Bahrajnie czy też w Barcelonie – głównie z powodu niewymuszonych błędów. W ciągu najbliższych kilku tygodni w dalszym ciągu będziemy pracować nad ulepszeniami, ale nie będę ukrywał, że Grand Prix Turcji może być dla nas wyzwaniem.”

Lewis Hamilton dodał, że kwalifikacje będą kluczowe podczas weekendu w Stambule i stwierdził, że jego McLaren MP4-23 nie jest wystarczająco szybki w krętych sekcjach toru.

„W Barcelonie udowodniliśmy, że jesteśmy bardzo mocni w szybkich zakrętach”, powiedział. „Ale wiemy, że w kilku obszarach musimy ulepszyć nasz bolid.”

„Ciasne i bardziej kręte sekcje toru są obecnie nasza piętą achillesową. Od jakiegoś czasu analizujemy ten problem i mam nadzieję, że uda nam się ulepszyć bolid w tym obszarze.”