Rajd Tunezji: Hołowczyc i Komornicki ruszają w teren

Już jutro, w trakcie trwającej właśnie na terenie Rumunii i Węgier pierwszej rundy Central Europe Rally, cyklu, który ma wypełnić lukę po Rajdzie Dakar, w Tunezji ruszy Puchara Świata FIA w rajdach ...

Już jutro, w trakcie trwającej właśnie na terenie Rumunii i Węgier pierwszej rundy Central Europe Rally, cyklu, który ma wypełnić lukę po Rajdzie Dakar, w Tunezji ruszy Puchara Świata FIA w rajdach cross-country. W rajdzie wystartują najlepsi polscy kierowcy w rajdach terenowych, Łukasz Komornicki i Krzysztof Hołowczyc. Rajd Tunezji to pierwszy pustynny maraton od czasu odwołanego w styczniu Dakaru i zarazem pierwsza eliminacja Pucharu Świata FIA. Pustynny klasyk to jeden z najbardziej znanych rajdów terenowych, w którym Polacy od lat zaznaczają swoją obecność. W tym roku na trasie rajdu Tunezji pojawi się wyjątkowo silna ekipa z Polski, oprócz Łukasza Komornickiego i Rafała Martona (Buggy SMG) udział w rywalizacji weźmie załoga Krzysztof Hołowczyc - Jean Marc Fortin (Nissan Navara) oraz Piotr Beaupre- Jacek Lisiecki (Bowler Wildicat). Emocji sportowych na pewno więc nie zabraknie, a kibice w Polsce dzięki relacjom telewizyjnym będę mogli na bieżąco śledzić zmagania swoich faworytów. Dla Łukasza Komornickiego i Rafała Martona (Diverse Extreme Team) to już czwarty start w rajdzie Tunezji, jak zgodnie przyznają to jeden z ich ulubionych rajdów, który dostarcza masę wrażeń, i niesamowitych emocji. Zawiera wszystko to, co najpiękniejsze w rajdach cross-country, wyczerpujące odcinki specjalne, piaszczyste wydmy, bezkresną pustynię i smak afrykańskiej przygody Start w Tunezji to dla zespołu, również pierwsza szansa na zdobycie punktów w Pucharze Świata FIA, z którym Łukasz i Rafał wiążą duże plany. "W tym sezonie chcemy ostro powalczyć, planujemy udział w całym pucharowym cyklu" - mówi Łukasz. Znając dokonania Komornickiego i Martona można im wierzyć, mają już przecież na swoim koncie piąte miejsca w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata 2003. "Tunezją rozpoczynamy sezon, już nie możemy się doczekać ścigania, to będzie dla nas namiastka Dakaru. Od wczoraj jesteśmy z Rafałem w Marsylii, a dzisiaj pod okiem naszego przyjaciela Jean Louis Schlessera odbędziemy ostatnie testy naszego Buggy. Jego cenne wskazówki i wieloletnie doświadczenie na pewno będą nieocenione. Niestety Jean z powodu kontuzji barku, przymusowo musi pauzować już na samym początku sezonu. Rajd zapowiada się bardzo ciekawie, 11 długich, piaszczystych odcinków, i to co nasze Buggy lubi najbardziej - ogromne wydmy" - żartuje Łukasz. "To chyba pierwszy rajd, w którym startują aż trzy załogi samochodowe z Polski, w każdym z nas budzi się żyłka sportowca i wszyscy będziemy chcieli wypaść jak najlepiej. Plan minimum, który założyliśmy sobie z Rafałem - to powalczyć o pierwszą piątkę " - dodaje kierowca Diverse Extreme Team. Tegoroczny rajd zostanie rozegrany na terenie trzech państw - trasa mierzy w sumie 4123 km, z czego 2883 km to odcinki specjalne. Tunezja jest najdłuższym maratonem w cyklu rajdów Pucharu Świata 2008, i w tym roku śmiało można powiedzieć, że najtrudniejszym. Organizatorzy wyznaczyli trasę przez południową Tunezję i Libię. Odcinki będą najprawdopodobniej zbliżone do trasy rajdu Dakar 2003. Emocje sportowe rozpoczną się już 23 kwietnia wieczornym prologiem w Marsylii. Następnie uczestnicy rajdu przepłyną promem do Tunisu. Pierwsze dwa afrykańskie etapy przewidziano w Tunezji, 27 kwietnia rajdowa karawana wjedzie do Libii, następnie 1 maja do Tunezji. Metę zaplanowano 3 maja na wyspie Dżerba. Na liście zgłoszeń znalazło się 97 motocykli i quadów, 91 samochodów i 11 ciężarówek. W Tunezji wystartuje m.in. typowany na faworyta rajdu Christian Lavielle (Nissan Dessoude), Paul Nobre (BMW X-Raid), Jose Luis Monterde (Schlesser Aventures), czy Eric Vigouroux (Chevrolet). PROGRAM RAJDU TUNEZJI 23.4 Odbiór administracyjny, badanie techniczne i wieczorny prolog w Marsylii. 24.4 Transport promem z Marsylii do Tunisu. 25.4 Tunis - Matmata (Tunezja). 26.4 Matmata - Nalut (Tunezja). 27.4 Nalut - Al Qaryat (Libia). 28.4 Al Qaryat - Idri (Libia). 29.4 Idri - Idri (Libia). 30.4 Idri - Sinawin (Libia). 1.5 Sinawin - El Borma (Tunezja). 2.5 El Borma - Ksar Ghilane (Tunezja). 3.5 Ksar Ghilane - Dżerba (Tunezja).

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.