Rajd Meksyku - wyniki: Hat-trick Loeba

Sebastien Loeb po raz trzeci z rzędu wygrał Rajd Meksyku, pierwszą tegoroczną szutrową rundę mistrzostw świata. Kierowca Citroena wygrał w sumie 8 z 20 odcinków, najwięcej drugiego dnia, w którym,...
Sebastien Loeb po raz trzeci z rzędu wygrał Rajd Meksyku, pierwszą tegoroczną szutrową rundę mistrzostw świata. Kierowca Citroena wygrał w sumie 8 z 20 odcinków, najwięcej drugiego dnia, w którym, po problemach Jari-Matti Latvali, objął prowadzenie. Za 38 wygraną, obrońca tytułu zapisał na konto 10 punktów i traci tylko jendo oczko do Mikko Hirvonena, który utrzymał prowadzenie po trzeciej eliminacji. "Kiedy nie jesteś liderem mistrzostw to zawsze jest większa presja, ale wierzyłem w dobry wynik w Meksyku. Nie było łatwo, ostro cięliśmy się z Latvalą, ale w końcu się udało!" - cieszył się Loeb. Awarię Forda Focusa WRC z nr 2 wykorzystał również Chris Atkinson. Finiszując na drugim miejscu Australijczyk z zespołu Subaru cieszył z najlepszego wyniku w historii ponad 50 startów w mistrzostwach świata. Kompletu OS-ów nie ukończył Petter Solberg. Po awarii Subaru Imprezy WRC, zwycięzca Rajdu Meksyku z 2005 r., skorzystał w niedzielę z SupeRally. Choć doliczono mu 30 minut to Solberg był ósmy wśród kierowców fabrycznych i zdobył 1 punkt dla Subaru. "To najlepszy dowód na to, że chłopaki w zespole bardzo ciężko pracują nad ulepszeniem samochodu" - powiedział Atkinson. "To mój najlepszy wynik, jest ekstra. Muszę podziękować zespołowi za niezawodny samochód. Spróbujemy jeszcze poprawić samochód i zobaczymy jakie będą wyniki". Jari-Matti Latvala pożegnał się prowadzeniem i szansą na powtórzenie wielkiego sukcesu z Rajdu Szwecji, kiedy na półmetku meksykańskiej rundy stracił prawie 2 minut z powodu awarii samochodu. Mimo to młody Fin zamykając podium cieszył z wyniku. Ostatniego dnia, kiedy już nie musiał "odkurzać" innym trasy (jak to miało miejsce w sobotę), kręcił doskonałe czasy. Do Atkinsona zabrakło ponad 20 sekund. "Mieliśmy świetny początek rajdu, ale niestety w sobotę dopadły nas problemy. Dziś znowu odzyskaliśmy rytm. Bardzo chciałbym powalczyć z Sebastienem przez cały sezon" - mówił Latvala. Po przebiciu, debiutującej w mistrzostwach świata, opony Pirelli Scortion na OS-14 Mikko Hirvonen musiał w niedzielę desperacko walczyć o 4. miejsce z Henningiem Solbergiem. Zadania nie ułatwiało odwołanie, przepełnionego kibicami, OS-18, na i tak najkrótszym dniu etapie rajdu. Misja powiodła się dopiero na przedostatnim odcinku. Hirvonen, z drugim czasem, dołożył Solbergowi 10 sekund i zdobył 5 punktów zachowując prowadzenie w MŚ. "Jestem rozczarowany tym jak to się skończyło, ale jako członkowie zespołu Forda, uważamy, że chyba lepiej jeśli Mikko jest wyżej" przyznał Henning Solberg. "Bardzo chciałem być czwarty i sądząc po międzyczasach, spokojnie byłbym się obronił". Słabszy czas Henninga Solberga w decydującym starciu spowodowany był złapaniem "kapcia" na 4 km przed metą OS-19. Na krótkim, 4-kilometrowym dystansie kończącego rajd SuperOS, kierowca Focusa WRC nie był już w stanie zaatakować. 5. miejsce Solberga oznacza pierwszy w tym sezonie punkty dla zespołu Munchi's. Dorobek satelickiego zespołu Forda poprawił także stały kierowca tego teamu, siódmy na mecie, Argentyńczyk Federico Villagra. Niespodziewanie punktowaną ósemkę zamknął lokalny kierowca, Ricardo Trivinio w Peugeocie 206 WRC. Ostatni z kierowców fabrycznych, Dani Sordo z Citroena, znalazł się drugiej dziesiątce po skorzystaniu z SupeRally, gdy już na OS-1 połamał zawieszenie. W Meksyku rywalizację rozpoczęli również uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów JWRC. W debiucie zwycięstwo odniósł Francuz Sebastien Ogier, który okazał się rewelacją rajdu. Za kierowcą Citroena C2 S1600 znalazło się dwóch członków Suzuki Sport Europe - Jaan Molder i Michał Kościuszko. Zajmując trzecie miejsce Polak wyrównał najlepszy wynik w MŚ z ubiegłorocznego Rajdu Finlandii.
Rajd Meksyku - wyniki końcowe (po OS 20)
poz kierowca / pilot samochód czas
1 Loeb / Elena Citroen C4 WRC 3:33:29,9 godz.
2 Atkinson / Prevot Subaru Impreza WRC +1:06,0 min.
3 Latvala / Anttila Ford Focus WRC 07 +2:06,4
4 Hirvonen / Lehtinen Ford Focus WRC 07 +3:38,7
5 H.Solberg / Menkerud Ford Focus WRC 07 +4:57,9
6 Wilson / Martin Ford Focus WRC 07 +6:28,9
7 Villagra / Perez Companc Ford Focus WRC 07 +19:03,0
8 Trivino / Salom Peugeot 206 WRC +21:17,3
9 Ogier / Ingrassia Citroen C2 S1600 +25:24,9
10 Molder / Miclotte Suzuki Swift S1600 +26:56,8
11Kościuszko / Szczepaniak Suzuki Swift S1600 +28:30,1