Elektryczne Renault już w salonach

W salonach Renault w Polsce dostępne są już dwa pierwsze modele samochodów
w 100% elektrycznych, Fluence Z.E. i Kangoo Z.E. Znane są już szczegóły dotyczące najmu akumulatorów

Pierwszym autem elektrycznym dostępnym w polskich salonach był Mitsubishi i-MiEV, małe autko miejskie. W przeciwieństwie do niego Renault proponuje praktyczne auta o napędzie "bezemisyjnym". Jest to sedan segmentu C i dostawczy furgon.

Renault Fluence ZE i Kangoo ZE | Ceny

Renault Fluence Z.E. pod względem praktycznym niczym nie różni się od wersji z silnikami spalinowymi. Wielkość bagażnika i ilość miejsca w środku jest identyczna. Auto napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 95 KM. Dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: Expression oraz Dynamique. Ceny modelu Fluence Z.E. zaczynają się od 109 990 zł.

Renault Kangoo Z.E. jest kierowany głównie do flot i firm. Jednostką napędową jest silnik elektryczny o mocy 60 KM. W przypadku tego auta producent przewidział trzy opcje: 2-miejscową wersję Komfort, 2-miejscową wersję Komfort Maxi oraz 5-miejscową wersję Komfort Maxi. Na polskim rynku ceny modelu zaczynają się od 98 277 zł (79 900 zł netto).

Wprowadzone obecnie na polski rynek samochody elektryczne marki Renault w cyklu mieszanym NEDC mają zasięg 170-185 km, natomiast wydajny zasięg tych aut to 80-200 km zależnie od stylu jazdy i warunków atmosferycznych.

Zakup

Sprzedaż samochodów elektrycznych Renault Z.E. będzie się odbywała w salonach Renault. Jazdy próbne najłatwiej będzie można odbywać w koncesjach posiadających status - Ekspert Z.E., które są również wyspecjalizowane w kompleksowej obsłudze posprzedażnej samochodów elektrycznych. Punkty Ekspert Z.E. zlokalizowane są na razie w czterech koncesjach: w Warszawie, Gdańsku, Długołęce k. Wrocławia i w Zabrzu. W przyszłym roku Renault Polska planuje uruchomić nowe punkty eksperckie.

>>> Kangoo - lubiany furgon z drugiej ręki <<<

Renault przyjęło wspólną zasadę dla całej gamy pojazdów elektrycznych, na mocy której własność pojazdu oddzielona jest od własności akumulatorów. Ma to zapewnić optymalne funkcjonowanie tych ostatnich przez cały okres użytkowania samochodów elektrycznych. Kupując samochód, klient podpisuje równocześnie umowę abonamentową na najem akumulatora.

Sprawdź, ile można zaoszczędzić kupując właściwe opony

W zależności od planowanego rocznego przebiegu oraz długości trwania umowy, klient ma do wyboru wiele opcji dla każdego z modeli. Koszt abonamentu dla Kangoo Z.E. zaczyna się od 430 zł. Miesięczna opłata za najem akumulatora przy przebiegu 10 000 km dla Fluence Z.E. wynosi od 419 zł. Jeśli przekroczony zostanie limit rocznego przebiegu, istnieje możliwość renegocjacji umowy w trakcie jej trwania, tak aby dopasować jej warunki do rzeczywistych potrzeb użytkownika.

>>> Renault Fluence na rynku wtórnym <<<

W miesięcznej opłacie za najem akumulatora jest uwzględniona opłata za świadczenia assistance, co oznacza, że użytkownik nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów  przez cały okres użytkowania samochodu. Świadczeniem assistance objęte są wszelkiego rodzaju awarie oraz rozładowanie akumulatora.

Nie tylko z gniazdka

Renault podpisało umowę z RWE, dzięki czemu klienci modeli Z.E. będą mogli kupić urządzenia do ładowania akumulatorów zamontowanych w ich samochodach.

Podstawowe urządzenie typu Wall-Box o mocy 3,7 kW można nabyć w cenie 4 182 zł bezpośrednio w salonie sprzedaży Renault oraz za pośrednictwem RWE Polska. Montaż, audyt i certyfikacja układu zasilania stacji są zawarte w tej cenie.

Obecnie RWE prowadzi program pilotażowy polegający na udostępnieniu wszystkim użytkownikom samochodów elektrycznych ogólnodostępnych stacji ładowania w kluczowych lokalizacjach Warszawy. W tym momencie jest ich 12, a koszty użytkowania pokrywa RWE.


ZOBACZ TAKŻE:

Owoc programu Renault eco2

Kangoo jeszcze oszczędniejsze

Renault - ogłoszenia

Więcej o: