Salon Paryż 2012 | BMW Concept Active Tourer

Podczas zbliżającego się wielkimi krokami salonu w Paryżu BMW zaprezentuje koncepcyjny model Active Tourer. Hybrydowy MPV jest zapowiedzią pierwszego przednionapędowego auta niemieckiej marki

Active Tourer ma 4,35 m długości, 1,83 m szerokości i 1,56 m wysokości. To niemal identyczne wymiary jak w przypadku nowej generacji Mercedesa klasy B. Podniesiona linia dachu i rozstaw osi wynoszący 2,67 m obiecują całkiem przestronne wnętrze.

Trzeba przyznać, że auto prezentuje się całkiem nieźle. Nadwozie jest proporcjonalne i zwarte, a także - za sprawą głębokich przetłoczeń, sporego spojlera i dużych kół szczelnie wypełniających muskularne nadkola - dynamiczne. O ile w przypadku nadwozia, styliści nie powinni mieć dużo pracy przy opracowywaniu wersji produkcyjnej, z kabiną nie będzie już tak łatwo. Z soczyście podświetlonego i hojnie obszytego skórą wnętrza zostanie raczej niewiele.

Auto zbudowano na nowej platformie (UKL1), która da podwaliny przyszłym modelom MINI i BMW właśnie. Modelom przednionapędowym, warto zaznaczyć. Pierwszym samochodem BMW, w którym zostanie ona wykorzystana będzie najprawdopodobniej "jedynka" z dopiskiem GT.

Active Tourer jest hybrydą. Pod maską pracuje zupełnie nowy, trzycylindrowy, umieszczony poprzecznie silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,5 litra, napędzający koła przedniej osi. Ekologiczny tandem uzupełnia silnik elektryczny, którego potencjał wykorzystywany jest w całości do poruszania kół tylnych. Łączna moc napędu to 190 koni mechanicznych. Wystarczy, by rozpędzić auto do setki w czasie "poniżej 8 sekund" i osiągnąć prędkość maksymalną ok. 200 km/h. Active Tourer może jeździć w trybie bezemisyjnym, wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny. Przy w pełni naładowanych akumulatorach, potrafi pokonać w tym trybie dystans 28 kilometrów. Średnie zużycie paliwa? Pierwsze sto kilometrów da się przejechać z 2,5 l paliwa w baku.

Auto zadebiutuje podczas zbliżających się targów w Paryżu.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW 320i za jednego dolara

G-Power M5 Hurricane RRs - mocniejszych nie ma

Fabryczni tunerzy | BMW M

Więcej o:
Copyright © Agora SA