Ford Focus - 147 KM z trzech cylindrów

Specjaliści z Superchips wzięli na warsztat trzycylindrowy silnik EcoBoost. Bez większych problemów udało im się wykrzesać z litrowej jednostki niecałe 150 koni mechanicznych

Silnik 1.0 EcoBoost trafia pod maski wielu nowych Fordów. I to nie tylko tych najmniejszych. Filigranowa jednostka montowana jest na przykład w Focusie i modelu C-Max. Co więcej, ze statystyk sprzedaży wynika, że jest to bardzo chętnie wybierana jednostka. Nic więc dziwnego, że tuner Superchips postanowił wziąć ją na warsztat.


Fabryczni tunerzy | Ford SVT

Litrowy benzyniak, w swej fabrycznej formie, oferuje 125 KM i 169 Nm maksymalnego momentu obrotowego (200 Nm przy overboost). Technikom z Superchips udało się w dość łatwy sposób zwiększyć te wartości. Po przeprogramowaniu ECU, mały EcoBoost potrafił rozwinąć moc 147 KM i 227 Nm momentu. To nie koniec dobrych wieści. Tuner zarzeka się, że przyrost mocy nie jest okupiony większym zużyciem paliwa.

Jeśli spojrzeć na osiągnięcie tunera z przymrużeniem oka można powiedzieć, że podkręcony EcoBoost rozkłada na łopatki nawet potężne serce Bugatti Veyrona. W przypadku Forda, wartość mocy z litra pojemności silnika wynosi 147 KM, natomiast luksusowe superauto to tylko "marne" 125,1 KM.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford Focus 1.6 EcoBoost | Za kierownicą

Ford Ranger - test | Chuck Norris approved

Największe bagażniki w klasie, cz. I

Więcej o: