Porsche 918 Spyder w barwach Martini Racing

Supersportowa hybryda Porsche to obecnie jeden z najbardziej wyczekiwanych modeli. 918-ka otrzymała niedawno nowe barwy

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

Ostatnio Porsche w ogóle nie kryje się ze swoim prototypem. W sieci pojawia się ostatnio mnóstwo zdjęć auta przyłapanego podczas testów na torze, albo po prostu na ulicy. Teraz możemy też podziwiać supersportową maszynę w legendarnym sportowym malowaniu. Malowaniu, w którym - nota bene - 918-tce jest naprawdę do twarzy.

>> Ile kosztuje najtańsze Porsche? <<

To nie pierwszy raz, kiedy drogi Porsche i Martini Racing się zbiegają. Pierwszy raz niemiecka maszyna wystąpiła w charakterystycznym malowaniu w 1969 roku (model 907). W 1971 roku, Porsche 917LH w barwach Martini Racing wygrało 24-godzinne Le Mans. Maszyny z czerwono-niebiesko-granatowymi detalami wygrywały też w długodystansowym Targa Florio (1973), Sports Car World Championship (1976) i ponownie Le Mans (1976 i 1977). Barwy Martini można było znaleźć na niemal każdym wyczynowym modelu z lat 70. (908, 917, 935, 936, 911 RS i RSR).

Dziś charakterystyczne malowanie wraca na auto z Zuffenhausen. Nie wiemy, czy Porsche traktuje je jako swego rodzaju dopalacz, ale przy okazji publikacji zdjęć 918-ki Martini Racing firma zdradziła, że w następnej fazie testów zamierza pobić na torze Nurburgring czas nieodżałowanej Carrery GT. W sumie, skoro kolorowe wentyle i dokręcane końcówki wydechów potrafią dodać po 10 KM...

Dla przypomnienia, nowe supersportowe Porsche jest hybrydą. Napęd składa się z 550-konnego silnika V8 o pojemności 4,6 litra oraz dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdą oś. Łącznie, cały zestaw ma generować 770 KM. Imponująca moc ma iść w parze z równie imponującym zużyciem paliwa. Producent chwali się, że na przejechanie 100 kilometrów, auto będzie potrzebować średnio zaledwie 3 l paliwa. Trudno przypuszczać, aby taki wynik udało się uzyskać poza specjalnie przygotowanym laboratorium. Dla nas, nawet wynik jednocyfrowy byłby godny podziwu.

ZOBACZ TAKŻE:

Walter Röhrl testuje nowe Porsche 918

Porsche 911 (991) - Pierwsza jazda

Więcej o:
Copyright © Agora SA