Audi A6 Hybrid wycenione

Audi A6 Hybrid to mieszanka dwulitrowego silnika TFSI i jednostki elektrycznej, których łączna moc wynosi 245 KM. Ile marka spod znaku czterech pierścieni każe sobie zapłacić za luksusową hybrydę? I co można dostać w tej cenie?

Niedawno poznaliśmy ceny najnowszej hybrydy Toyoty - Yaris Hybrid 100. Nadszedł czas na coś ze znacznie wyższej półki. W konfiguratorze Audi pojawiła się nowość - A6 Hybrid. Z 245-konnym napędem hybrydowym sprzężono skrzynię Tiptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Niemcy obiecują, że średnie zużycie benzyny wynosi 6,2 l/100 km, a przyspieszenie do setki trwa 7,3 sekundy. Auto wyceniono na 250 500 zł. Oczywiście "w podstawie". Przebrnijmy zatem przez konfigurator.

Ceny używanego Audi A6 są bardzo zróżnicowane. Każdy znajdzie coś dla siebie

Mercedes GLA
Mercedes GLA - nadjeżdża konkurent Audi Q3

Napęd wybrany (250 500zł). Postanowiliśmy wyposażyć naszą "A-szóstkę" w niestandardowy, czyli dodatkowo płatny, lakier metaliczny (4580 zł). Spodobał nam się pakiet promocyjny Prime (tapicerka skórzana Milano, ogrzewanie foteli przednich, MMI Navigation Plus, złącze Bluetooth, Audi Sound System - 6440 zł), który jest dostępny tylko z elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa dla foteli przednich (1350 zł). W standardowej cenie sama skóra Milano kosztuje około 10 tys. zł. Idziemy dalej.

Obłędnie wyglądają LED-owe reflektory, dlatego postanowiliśmy wyposażyć w nie nasze Audi (7510 zł). A6 jest dość sporym samochodem, dlatego może być pomocny asystent parkowania (5630 zł). Nasze Audi jest standardowo wyposażone w 17-calowe obręcze. Według nas to nieco za mało, ale jednocześnie nie chcemy z auta komfortowego stworzyć "twardziela", dlatego postanawiamy zwiększyć rozmiar felg tylko o jeden cal (4330 zł). Nie jesteśmy zbyt rozrzutni, dlatego rezygnujemy z drewnianych elementów wnętrza i decydujemy się na aluminium (1450 zł). Z długiej listy systemów wspomagających wybieramy jedynie tempomat (1300 zł). Dokładamy jeszcze sportową kierownicę, obszytą skórą, z łopatkami do zmiany biegów (1260 zł). Ostatnią rzeczą jest najdroższy program serwisowy Audi Extensive (6770 zł). Szybkie podsumowanie i wychodzi 285 010 zł. Powróćmy jednak do ceny podstawowej.

Za 240 600 zł możemy kupić Audi A6 z 3-litrowym turbodieslem o identycznej mocy jak nasza hybryda. Są jednak różnice. W tej cenie otrzymamy skrzynię S-Tronic i napęd na cztery koła. Producent deklaruje, że "A-szóstka" z tym silnikiem osiąga pierwszą setkę po upływie 6,1 s i zużywa średnio 6 l oleju napędowego na 100 km. Kto zatem skusi się na hybrydę?

ZOBACZ TAKŻE:

Audi stworzyło rower idealny?

Audi Q3 Red Track

Audi Q5 po faceliftingu | Galeria

Więcej o: