Nikola Motors One | Rekordowa liczba zamówień

Na fali popularności Tesli pojawiają się kolejni producenci, którzy chcą zawojować rynkiem elektrycznych samochodów. Jakiś czas temu twórca firmy Nikola Motors zaprezentował projekt ciągnika siodłowego, a teraz chwali się rekordową liczbą zamówień
Mercedes Zetros 3643 AS 6x6 Mercedes Zetros 3643 AS 6x6 | Hardcorowy specjalista

Właściciel firmy Nikola Motors pochwalił się kilka dni temu w sieci, że jego projekt spotkał się z wielkim zainteresowaniem. Zebrano ponad 7 tysięcy zamówień na ciągnik siodłowy o napędzie elektrycznym. W wielkim skrócie oznacza to, że wartość całego zamówienia wynosi ok. 2,3 miliarda dolarów.

Pierwszy koncept stworzony przez Nikola Motors zaprezentowano w maju. Według zapewnień firmy na wersję produkcyjną poczekamy jeszcze pięć miesięcy. Model One to pierwszy ciągnik siodłowy na świecie napędzany elektrycznie. Przy każdym z sześciu kół znajduje się jeden silnik , a całość daje łączną moc 2000 KM i 5017 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Mimo tych potężnych wartości, samochód nie będzie demonem szybkości. Producent podał, że do 100 km/h rozpędza się w 30 sekund. W pełni naładowane akumulatory pozwolą przejechać ponad 1900 kilometrów.

Ciągnik siodłowy od Nikola Motors ma kosztować 375 tys. dolarów. Firma zamierza wprowadzić do oferty leasing wynoszący 4-5 tys. dolarów miesięcznie, w zależności od opcji które wybierze klient.

ZOBACZ TAKŻE:

Tesla Model S | Jeszcze nowocześniejszy samochód przyszłości

Tesla Model S (FL 2016)

INNE LINKI

Tesla Model 3 | Najważniejsza premiera motoryzacyjna ostatnich lat

Mercedes klasy E | Pierwsza jazda | Technologiczny zawrót głowy

To może być przełom. Kierowcy tirów nie będą już potrzebni

Nie daj się oszukać w komisie! Wszystkie triki sprzedawców

Więcej o:
Komentarze (26)
Nikola Motors One | Rekordowa liczba zamówień
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zb5u

    Oceniono 19 razy 17

    W artykule nie wspomniano, że baterie ładowane są przez agregat napędzany turbiną gazową na ciekły gaz ziemny, stąd "imponujący" zasięg. Taki drobiazg...

  • Gość: Mmm

    Oceniono 21 razy 15

    Ciężarówki elektryczne mają sens większy niż elektryczne samochody osobowe:
    - ciężarówki jeżdżą więcej niż samochody osobowe, więc ich wpływ na środowisko jest również większy
    - przepisy o czasie pracy kierowców wymuszają odpoczynek co określony czas, wystarczy więc, że ciężarówka będzie w stanie podróżować przez 8 godzin pracy kierowcy i ładować się do pełna podczas jego odpoczynku
    - w związku z większym przebiegiem oszczędności finansowe z przejścia z ropy na prąd mogą być większe.

  • jesiotr99

    Oceniono 18 razy 14

    w Polsce gdyby przejść na samochody elektryczne to zawali się budżet. Opłata paliwowa, akcyza i vat z paliw to grube miliardy wpływów. Samej akcyzy od paliw jest 30mld rocznie.

  • Gość: klm

    Oceniono 20 razy 14

    narysować to sobie wszystko mogą...
    a dane techniczne z palca wyssać...

  • Gość: ERB

    Oceniono 10 razy 8

    To jest ciężarówka napędzana gazem ziemnym czyli HYBRYDA.

  • flat_hu

    Oceniono 23 razy 7

    A Polacy standardowo - 10 letni diesel bez filtra cząstek stałych...

    --
    www.moto-biznes.pl - dla inżynierów przez inżynierów

  • Gość: as

    Oceniono 10 razy 4

    Paskudne wnetrze, i ta kierownica rodem z lat '80....

  • mer-llink

    Oceniono 3 razy 3

    Jest dobrą tradycją, że żurnaliści motoryzacyjni mogą sobie pisać - jak sportowi i modowi - byle co, byle jak i byle do kassy...
    Tu Szanowny Pan Boner Błażej pełną gębą korzysta z tej tradycji i pisze z błędami m. in takimi:
    "..kolejni producenci, którzy chcą zawojować rynkiem elektrycznych samochodów...".

    Innych językowych potworków nie będę wyliczał, bo to mija się z celem: wszak Pan Boner Błażej motoryzacyjnym Dziennikarzem jest i dlatego wolno mu napisać każde głupstwo, a z języka zrobić pokraczną parodię....

  • Gość: przegość

    Oceniono 5 razy 3

    Ruskie mieli elektryczne ciężarówki już 50 lat temu...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX