Chińska konkurencja Tesli

Wszyscy producenci obserwują ostatnio bacznie poczynania Tesli na rynku samochodów elektrycznych. Pojawiły się już pierwsze próby naśladowania firmy z Kalifornii. Oto LeSEE, czyli chiński konkurent Modelu S
Zotye SR8 Zotye SR8 | chińska kopia Macana

Chińska firma LeEco znana wcześniej na tamtym rynku jako Le TV przedstawiła właśnie odpowiedź na Model S. Pomysł pojawił się pod koniec zeszłego roku, kiedy ogłoszono prace nad takim samochodem, a dopiero teraz możemy zobaczyć pierwsze wizualizacje zapowiadające model LESEE.

Będzie to czterodrzwiowy sedan o bardzo dynamicznej linii nadwozia nawiązującej do coupe. Samochód jest pozbawiony klasycznych lusterek. Zamiast nich zamontowano po obu stronach kamery. Dach samochodu wygląda jakby został w całości wykonany ze szkła, które zostało połączone z przednią i tylną szybą stanowiąc jedna całość. Proporcje samochodu są dość dziwne. W oczy rzucają się spore błotniki oraz dość małe drzwi, które mogą sprawić, że wsiadanie do auta będzie kłopotliwe.

W przednim pasie brakuje tradycyjnej osłony chłodnicy, a przez całą jego szerokość przewija się cienki pas świateł w technologii LED. Tak samo wygląda tył samochodu, gdzie w centralnej części na dole umieszczono dyfuzor.

We wnętrzu jest bardzo minimalistycznie. Nie ma tam klasycznych przycisków. Zamiast tego umieszczono dużą deskę rozdzielczą, która spełnia rolę centrum dowodzenia pojazdu. Przednie fotele wyglądają bardzo awangardowo, ale musimy mieć na uwadze, że jest to wersja koncepcyjna.

Producent nie chwali się detalami technicznymi, ale plotki mówią, że prędkość maksymalna tego modelu to 210 km/h. Nie mamy informacji na temat zasięgu czy technologii baterii.

Więcej informacji na temat LeSEE uzyskamy dopiero za kilka dni, gdy ruszą targi motoryzacyjne w Pekinie.

ZOBACZ TAKŻE:

Tesla Model 3 | Najważniejsze premiera ostatnich lat

Tesla Model 3

INNE LINKI:

Tesla Model X | Wyczekiwana premiera

Porsche Mission E | Kolejny raz Porsche "zniszczyło" system

Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

8 aut i prawie 9 tys. KM, czyli supersamochody z Genewy

Więcej o:
Komentarze (20)
Chińska konkurencja Tesli
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fd

    Oceniono 18 razy 14

    można mówić wszystko, że chiński, że pewnie ma mały zasięg i jest bezsensu, ale designem przebija teslę i zdecydowaną większość aut jest po prostu piękny, ale to dopiero concept

  • antoniferdynand

    Oceniono 17 razy 11

    W temacie akumulatorów Chińczycy mogą mieć przewagę nad resztą świata - w końcu są liderami ich produkcji i rozwoju i to nie jako fabryki zachodnich koncernów.
    Poza tym to jest ścieżka Tesli - budujemy drogie auto koncepcyjne względnie klasę premium dla siły marki, aby ostatecznie wprowadzić na rynek popularne pojazdy w cenie dzisiejszych spalinowych, z zasięgiem realnym ok. 400km i czasem doładowania 90% na poziomie 30 min.
    Wbrew pozorom Chińczycy mogą tu szybko zdystansować resztę świata, zwłaszcza w parametrze cena.

    I jeszcze jedno - samochody z Chin powszechnie kojarzą nam się z tandetnymi i niebezpiecznymi podróbkami pojazdów Zachodu (USA i UE), ale tam z roku na rok następują bardzo gwałtowne skoki jakościowe. To trochę jak porównanie Hyundaia Pony z początku lat 90-tych (z którego na wyrost się wyśmiewano nawet w Polsce polonezów) do dzisiejszej pozycji tego koncernu, która jest bliska rzucić rękawicę VW czy Toyocie.
    Z motoryzacją Chin jest podobnie tylko zmiany następują 2 x szybciej.

  • Gość: Kręcik

    Oceniono 8 razy 8

    Starają się lepiej od nas i ten fakt należy docenić. W Polsce na topie są krzyże, pomniki i codzienny modlitewnik, a na tym nie pojedziesz...

  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 2

    stylistycznie bardzo ciekawy pojazd. gdyby tylko te elektryki mialy wiekszy zasieg.... trudno ocenic poziom wykonania czy niezawodnosc ale za sam wyglad moglbym kupic taki pojazd...

  • wowo32

    Oceniono 1 raz 1

    z boku ladnie wyglada ale przod okropny.

  • Gość: miśpyś

    Oceniono 3 razy 1

    z boczku jak panamera.. ładny wóz

  • augustianin

    Oceniono 5 razy 1

    Design całkiem niezły, jakby miał tak jeszcze z 400 km realnego zasięgu, to byłoby fajnie. A jeszcze lepiej byłoby gdyby miał silnik spalinowy, który służyłby jako generator do ładowania, kiedy rozładują się baterie, jak np. w BMW i3 REx i Fisker Karma, za którego powrót (pod Karma Automotive) trzymam mocno kciuki :)

  • Gość: Judeakilla

    Oceniono 9 razy -9

    Bieda elektryczna to moze byc kolejka piko a nie samochod

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX