Salon Genewa 2016 | Hyundai Ioniq | Elektryczne trio Hyundaia

Hyundai jest kolejnym producentem, który zamierza postawić globalnie na samochody elektryczne. Podczas targów w Genewie zaprezentowano modele z serii IONIQ w trzech wersjach
Nowa Toyota Prius Toyota Prius | Co nowego?

Hyundai jakiś czas temu zaprezentował swoje nowe modele w macierzystym kraju, a teraz przyszedł czas na europejski, a zarazem ogólnoświatowy debiut. Trzy modele pod nazwą IONIQ skrywają hybrydę, hybrydę plug-in oraz w pełni elektryczny pojazd.

Na początek na rynku globalnym pojawi się model IONIQ Hybrid, następnie IONIC Electric, a na koniec zadebiutuje model IONIQ Plug-In. Póki co nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery w salonach. Jednak zamiast tego możemy się podzielić pakietem danych technicznych.

Pierwszy z nich, czyli typowa hybryda, wykorzystuje silnik benzynowy 1,6 GDI, który generuje 105 KM maksymalnej mocy. Jest wspomagany przez silnik elektryczny, który dostarcza kolejne 44 KM. Taki połączony zestaw oferuje maksymalną  moc 141, emitując zarazem zaledwie 79 g CO2 na kilometr.

Wersja hybrydowa plug-in pozwala na przejechanie 50 kilometrów na samym silniku elektrycznym, dzięki zastosowaniu większej litowo-polimerowej baterii o pojemności 8,9 kWh. W takiej konfiguracji auto będzie emitować go atmosfery zaledwie 32 g/km CO2.

Najciekawszą wersją pod względem zużycia będzie model w pełni elektryczny. Pełne ładowanie pozwoli na przejechanie ponad 250 kilometrów. Maksymalna moc silnika elektrycznego to 120 KM, a szczytowy moment to 295 Nm. Auto rozpędzi się do 165 km/h. Auto delikatnie różni się wyglądem od pozostałych modeli. Poprawiono w nim aerodynamikę w obrębie kół.

Nie znamy jeszcze cen modeli z serii IONIQ. Pojawią się bliżej rynkowej premiery tych modeli, być może w drugiej połowie tego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

HYUNDAI TUCSON | ZNAMY POLSKIE CENY

Hyundai Tucson

Więcej o:
Komentarze (4)
Salon Genewa 2016 | Hyundai Ioniq | Elektryczne trio Hyundaia
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • antoniferdynand

    Oceniono 8 razy 8

    Do pracy i z powrotem pokonuje ok 30 km więc taki plug-in byłby rozsądny. Ciekaw jednak jestem jaką prędkość maksymalną można osiągnąć na samym silniku elektrycznym.

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 19 razy -1

    @antoniferdynand zapytał "jaką prędkość maksymalną można osiągnąć na samym silniku elektrycznym"
    Odpowiedź: Taką samą, jak w silniku spalinowym, czyli 140km/h na autostradzie, a na innych drogach trzeba patrzeć na znaki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX